Strömavbrott
Jo, har en fråga, vad gör ni som har ödlor och liknande som är beroende av värme. Vad gör ni med dem om strömmen går?
Vill så gärna ha reptiler men det går inte för jag bor där det är mest utsatt för strömavbrott.
Mobila elverk är en lagom bra lösning på det^^ Funkar ju också att ha varmvattenflaskor, men det är ju rätt jobbigt att ha tillräckligt många för att få det tillräckligt varmt, och det blir ju heller inte ljust av det.
Jadu, bra fråga. Där jag bor tar det max 1 timme innan strömmen är tillbaka.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Här har strömmen varit borta uppåt fem-sex timmar vid några tillfällen, men det påverkar inte temperaturen i mitt terrarierum särskilt dramatiskt ändå. Neråt 18°C har det blivit som svalast och det gör ingenting.
Idén med ett mobilt elverk är ju annars bra, det finns ju små både bensin- och dieseldrivna såna.
Ja, vi var av med strömmen i vad kan det nu ha varit, fyra dygn när Gudrun drog fram. Men när det blåste som värst fick reptilerna ligga framför brasan så att dom fick värmen. När blåsten lagt sig, fick vi köra hem med dom till min syster.
Så det är så vi löser det om det är långvarigt (flera timmar)
Skaffa en gasolvärmare men tänk på att den inte ska stå på hela natten … jag har mycket prob med strömavbrott och har förlorat massor av dyra spindlar pga. Men jag har tur kan lägga dom i mindre burkar å köra dem till folk som har värme ..

Visserligen har vi reservelkraftverk, men vi kan ju inte ha igång det hela tiden heller. I natt och just nu blåser det. Vi var utan ström i morse, i någon timme eller så. Men de jobbar på att gräva ner elledningarna.