Vilken dag!
Äntligen hemkommen efter en minst sagt händelserik dag! Blev upphämtad kl sex i morses av Koffra å sen ställde vi kosan mot stora huvudstaden och reptilmässan! Anlände kl 10 å sen försvann dagen i ett huj! Träffade dom trevliga damerna medde å Vanessa, som föresten fick rycka ut som räddande änglar då Koffra inte lagt in rätt address i gpsn, vi hamnade på polisskolan….. Väl på plats var det fullt med folk men mindre reptiler, men med mej hem kom ett stort par Crotalus durissusar och en trio svartvita spottkobror, bilder kommer inom kort! Hemma strax innan nio i kväll och fått packat upp mina nya skyddslingar!
En helt slut men mycket lycklig Wassago önskar er alla en god natt!!
Jag stannade som sagt hemma, mässan ligger helt fel i tid för min del eftersom mina djur fortfarande är i vintervila. Jag har plockat upp juvenilerna, men inte de vuxna ur vilan.
Levererade en av mina kvarvarande kaliforniska kungssnoksjuveniler dit via en kille från Uppsala. Ormen bor nu i Arboga.
Jag satsar på Expo Mitt på Täby park Hotell den 29e mars istället.
För mig har det vart en fullänad kväll med mycket pilsner. Syrran firade sin 31:a födelsdag med fest för sina närmste och påverkad blev man. Jag kommer nog igen till mässan den 29.-e mars om ekonomin tillåter.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Är nöjd med affärerna som vi gjorde på mässan med en massa olika folk. Sålde en hög med spindlar, skallerormar, huggisar, geckosar, och en boa. Så lite pengar fick vi allt över även fast det följde med nån liten orm hem ;)
Sen har vi väl redan fyllt giftormskvoten för denna månaden då vi i veckan fick hem en Rinkhalskobra, en Naja nivea, sandsnok samt den största Albino atroxen som skådats !!
Höll på att glömma att vi fick med oss en liten dabbagam hem oxå som en kille skänkte till oss :D
// Therese :)
Vill smita in och säga att det var verkligen kul att få träffa er Wassago och Koffra. Båda jag min dotter och Vanessa hade en bra stund och kul som sagt att få träffa er live!
Wassago hör av dig ang snokarna!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Minst sagt en rolig dag! Eller, en rolig helg. For till Stockholm i fredags, och kom just hem igen. Mycket händelserik helg i alla fall.
Jag var där med min kära mor och tittade runt på djuren som såldes vilket väl inte var speciellt roande egentligen.. Sedan blev det att vänta på att föredragen skulle börja. Det var mycket trevligt, med glada människor och intressanta föredrag. Det var helt klart värt att åka dit, trots en hel del bilskjuvande och vilseåkande med kollektivtrafiken.
Jag kommer absolut åka iväg fler gånger, synd bara att jag aldrig kommit iväg tidigare.

Mycket trevlig dag där uppe !! Tyvär så blev inte mina affärer som jag hade tänkt mig och kom hem nästan tommhänt…=(
Men fick iaf med mig en jätteliten B. Emilia =) . En liten spindel.
Och så fanns det massor med trevligt folk som bara gjorde det värt att åka dit !!
Tack medde , vanessa och wassago mfl för en trevlig dag !
//Jonny

Sent omsidor kommer jag hit och tackar för en trevlig dag på reptilmässan. Mycket att se för en fullkomlig amatör. Fast jag är inte främmande för ormar och inte heller rädd för dem, mer välbehövlig respekt.
Det som jag verkligen föll för var saltvattensakvarium. Konstigt att jag inte ens kan hålla mig till temat med mässan. Sjöhästar och annat trevligt fanns i. Så hade jag haft pengar hade jag smattrat hem med det.
Det var superkul att träff Wassago och Koffra. Missade er andra Repril iFokus, tyvärr. Men ni blev skonade. Dyker upp i mars i Täby.
Anledningen till mitt intresse är att min man alltid önskat sig ormar då han hade det förrut. Igår fick jag veta att han inte ansågs sig ha tid med dem. Tycker att det är bra att han tänker på det, för har man ormar och andra djur så måste tid och pengar finnas. Då man tar ansvar för hela deras liv. Dyker ändå upp i Täby. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#6/ Wassago, nöjet var helt på min och dotter sida. Det var ett rent nöja att få träffa er samt vara till lite hjälp då ni var på väg till polis skolan. För att plugga eller?
Tack ska ni ha!

He he.. jodu, dom vill säkert ha mej som student! ;)
Jamen det tror jag stenhårt på