Köpa muspinkisar - Göteborg?
Hej!
Jag undrar om någon kanske har några tips på vart man kan hitta pinkisar relativt billigt i Göteborgs trakterna…Det är till mina illrar, och det går åt en hel del, så at köpa dem i zoo butik för 7 kr styck känns inte så hållbart….så alla tips mottages tacksamt!
Mvh Sara

Äter illrar pinkisar?
Förlåt att jag inte håller mig till tråden.. Vad äter illrar mer? Blev så nyfiken..
#1 haha ingen fara ;) Nja, de flesta ger sin illrar torrfoder (för iller eller katt) men det bästa e ju att ge dem kött, gärna så nära naturlig föda som möjligt…så de 2 av mina illrar som lärt sig äta kött äter både kyckling och möss ;) Möss är det bästa man kan ge dem, men tyvärr e mina petiga å vill än så länge bara ha pinkisar, fuzzies leker de bara med..suck..

Aha, på så vis.. :) Tack så mycket för ditt svar! =)
Hmm, vad är det för försiktiga illrar? Jag har en kompis som har två och dem matar han med 200 grams frusna råttor som han tinar. Sedan sticker han bara in nosen på råttan genom burgallret och illrarna hugger tag i råttan och sliter den våldsamt genom burgallret.

Min pappas förra tjej hade en iller.. men minns inte vad den åt. Men den var riktigt elak..
Mina illrar bor inte i bur….de är ju som sagt inga burdjur…å mesiga? ja de är de, de både pussas å sover i sängen ;) Så kanske inte så konstigt att de inte är så blodtörstiga ;) Har illrar vuxit upp med torrfoder, eller annan föda så ör det extremt svårt att få dem att prova något nytt. Det ligger i deras överlevnads instinkt, de äter enbart sådant som de vet inte är farligt….av mina 5 illrar är det endast 2 som äter kött…de andra spottar å fräser och tror att jag försöker förgifta dem…men jag fortsätter försöka…nån dag ska de väl lära sig ;)

Du verkar ha riktigt söta illrar..
#7 tack tack ;) fullkomligt yxtokiga men underbara ändå ;)
puttar upp och hoppas att någon har några tips ;)
Mvh Sara
Jag vet inte om det finns mässor i Göteborg? Reptil/Tropikmässor. Annars privatpersoner? Kolla på Repti!
Köpte 200 frusna pinkisar på en reptilmässa. Ödlorna tyckte inte om dom, men illrarna sa smaskens! Haha :D

Annars funkar det fint att beställa från privatpersoner som kan ordna med frakt .
Själv beställer jag råtter å möss från en kille i skåne och det är inga som hellst problem .
Betalar 2.- för pinkisar och upp till ca 15.- st för XL råttor .
Han vill hellst att man beställer för minst 800.- och frakten blir då 200 - 300 .- beroende på vad det väger.
Min iller jag har kar idag växte upp på kycklingar i början . hon tog 1-2 st hela själv om dagen.
Men när hon blev lite äldre så gick hon själv över på torrfoder , sen dess har hon haft det som basföda . nån gång kan hon få lite rått kött eller kyckling men hon är inte så jättefötjust i det.
Mvh Jonny