Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ödlor
Läst 2077 ggr
Kimpa
1

Leguanhona säljes

Min leguan behöver ett nytt hem snarast då hon inte längre trivs med våra småbarn.
Hon är tam och snäll att ha och göra med, men då jag inte får så mycket tid med henne själv så tycker hon inte livet är så kul att alltid vara instängd i terrariumet (vilket hon aldrig var förrut).

Hon finns i Fjärdhundra ( strax utanför Enköping).
Finns det någon som vill ge henne ett nytt hem snarast?
Hemmet viktigare än priset.

[peter54]
0

Förutsatt att det handlar om en grön leguan och att terrariet inte är för trångt, låter det som om hon har ett bättre liv nu än tidigare. Grön leguan är ett regnskogslevande djur och bör inte vistas mer än några minuter i sträck i vår torra hemmiljö. Den främsta orsaken till att leguaner i svenska hem dör för tidig död är just att de hålls under olämpliga klimatförhållanden som leder till att de får problem med lungor och andningsvägar, samt med hud och extremiteter.

Kimpa
0

Hon har ett terrarium som är från golv till tak och tar upp hela ena väggen!

Men det är väl lite min man som vill göra sig av med det stora terrariumet då han tröttnat på att ha det.
Hon är idag 12 år. och har varit i våran ägo i 10 år.

Så är det någon kunnig människa som vill ha en grön leguan så finns det….

Kimpa
0

Nu är hon såld till en i närheten med mycket stor erfarenhet av leguaner. Skönt.

Någon som kanske är intresserad av ett STORT terrarium då hon inte var i behov av ett till…

AndreasS
0

#3 Har du någon bild på terrariet ifråga?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Kimpa
0

#4 ska göra rent det imorgon, så kommer en bild.
Element, värmelampa, lysrörsramp, spot följer med.

Kimpa
0

Startar en ny tråd så fler kan se det!