Kan det möjligen vara en boa som ömsat??
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Det är halvrätt ! =)
En art av boasläcket är rätt …men jag vill vara lite mer exakt…..;)

Får jag åxå gissa??? 

Hehe =)
Nästan lite fusk…Men det är klart att du får göra . Inte för att jag tror att du gissar specielt mycket , utan bara säger rakt av vart ömset kommer ifrån ;)

Så sant så, så därför låter jag bli! Mycket roligare å se om någon annan kan gissa rätt, finns ju böcker att slå i mm… Kul idé Koffra!!! Lycka till allesammans å gör ett seriöst försök att gissa vad för öms det är!!! 
Få jag gissa då? Jag känner ju inte Koffra och vet inte vad för slags djur han håller, men jag tror att jag känner igen det där mönstret.
Jag tror att det är en Madagaskarboa (Acrantophis dumerili) som lämnat ifrån sig det där ömsskinnet.

Det skinnet påminner mig om rengbågsboa :-)

Peter är riktigt nära nu =)

Alla får givetvis gissa =)
Kan det vara en röd regnbågsboa???
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

skulle kunna vara smaragdboa (corallus caninus)
Du menar inte att det är en Madagaskarträdboa (Sanzinina madagascariensis)? Jag tyckte att mönstret stämde bättre med Acrantophis dumerili.

Ingen smaragdboa eller madagaskar trädboa.
Men peter är fruktansvärt nära hela tiden nu ;)

Vi kör en lite mer närbild på ömset.

Kungsboa?

Nope , Ingen kungsboa Heller =)

Okej, jag kan inte 
En Candoia då? Candoia aspera eller Candoia carinata?

Nope .
Ömset är ca 180 cm och ägarn till ömset är strax 3 år , är även en hane .

Kolla mitt album ;)
Madagaskarboa var den enda ormen i ditt album jag tyckte det kunde vara :s Är skit dåligt på sånt här, hahaha! :D
Oj, det hade redan blivit sagt också :P
Kungspyton.

Jag får Grattulera dig Cataklina !! GRATTIS !!
Madagaskarboa är helt rätt !! =)
Men även ett grattis till peter54 då han tidigare gissat på madagaskarboan , fast nämde det latinska namnet för dumerilis boa . Så därför fortsatte tävlingen.
När ni ( Cataklina och peter54 ) gissar på Madagaskarboa så är det rätt . Men destvärre så heter inte madagaskarboan Acrantophis dumerili . Så man kan säga att peter har halvrätt och Cateklina har helt rätt !! =D
Acrantophis madagascariensis kallas för Madagaskarboa
Acrantophis dumerili kallas iblan felaktigt för madagaskarboa men ska vara dumerilis boa .
Detta är de 2 marklevande boorna i madagaskar och sen finns det även 2 st trädlevande i madagaskar om jag minns rätt.
1:a plats går till Cataklina
2:a Plats går till Peter54
Grattis till er båda igen !!
Ojdå, tur i oturen kan man säga då (då jag var säker på att det var fel efteråt när jag läst andras svar, haha)