Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 765 ggr
[Dandelion1000]
0

Levande eller inte?

Hej, vad mår en skäggis bäst av, att få död eller levande mat?
Min skäggis Cinderella gillar båda, hon får döda gräshoppor och syrsor.

Kram Camilla

AndreasS
0

Jag ger min skäggis levade syrsor och zophobas samt pinkis ibland. Pinkis får han både levade och dött beroende vad jag får tag i. Jag ger helst levande enbart för att behålla min skäggis jaktinstinkt.

Min majsorm ger jag dött åt, har prövat med levade men då tar hon inte det.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Eva-M
0

Har ett gäng skäggisar bland annat….vi ger dom alltid levande föda plus vegetabilisk föda med…

Jag tror på levande föda pga av att det är väl det mest normala betende med tanke på att vilda djur fångar sin föda levande….

[peter54]
0

Man kan inte påverka instinkter, kunde man det skulle det inte vara instinkter. Om man ger sin reptil död eller levande föda påverkar inte reptilen alls vad gäller medfödda beteenden (instinkter). Titta på tamkatter, de har helt oförändrat jaktbeteende trots att de fått mat av människor i tusentals år. Den enda som det har betydelse för om man ger död eller levande föda till en reptil är dess ägare som antagligen tycker att det kan vara kul att se jaktbeteendet.

[Dandelion1000]
0

Tack så hemskt mycket.. :D