Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettamfibier
Läst 3256 ggr
PaaatyPalm
0

Tusen frågor :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan har litte tusenfotings frågor :p , eller undrar om man kan ha flera eller några arter ihop ? har fyra stycken Scaphiostreptus parilis acuticonus nymfer :P  Skulle vilja ha flera arter då de är jätte intresanta djur :P. Men ska jag då ha de i olika burar eller kan jag ha någon annan art med de ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[peter54]
0

Jag är övertygad om att de dödar och äter varandra.

PaaatyPalm
0

#1 ok :P, då ska jag inte ha det tillsamans :P

Någon som har Tusenfotingar ?

20 årig djurgalen moder* 

Wassago
0

Är på inget vis särsilt kunnig på detta område, men under åren jag hade mitt tropikhus hade jag en art (vet ej dess artnamn) men såg exakt ut som den arten du hade på bilden, dom var växt och grönsaksätare och av den arten hade jag tre exemplar som gick i samma burk utan problem, men om det är samma art som dina vågar jag inte svara på men som sagt utseendemässigt var dom lika varandra, sen om jag bara hade tur eller ej vet jag inte heller.

Däremot hade jag Scolopendrar (osäker på stavningen) men dom funkade inte att hålla tillsammans! Har vi tur kikar Venom 79 in å kan ge mer exakta svar! :)

PaaatyPalm
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ok :), mina är ju än bara "små" & vad jag vet ser många tusenfotingar lika dana ut när de är bebbar. Mina är av grupp namner dubbelfotingar & det va nog det du hade också :P

20 årig djurgalen moder* 

[VictoriaR]
0

oj,vad läskig:o

Wassago
0

#4 helt rätt, en sorts dubbelfoting var det och vegetarisk, sen om alla (om det nu finns flera arter) funkar att gå tillsammans eller ej det vågar jag inte svara på, men som sagt funkade med dom jag hade!!

PaaatyPalm
0

#6 ok :) , ska höra runt litte på andra ställen också :)

20 årig djurgalen moder* 

Venom79
0

Du kan ha olika millipeder ihopp men risken för hybrider är stor. Efter som millipeder till mestadel är frukt och alg ätare så är det ingen större risk att dom tar en munsbit på varandra.

Hör med Phalagorn på krypåkräl han har mycket millipeder du måste bara bli medlem men det är gratis

http://www.krypokral.se/kryp/

Wassago
0

Du e allt bra att ha du Venom79!! Glad