Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1149 ggr
tira
0

fel gjort?

var nere i zooaffären för att köpa syrsor och tog som alltid en titt i reptilrummet.i ett av terrariena var det två majsormar(måste här tillägga att jag kan mkt lite om ormar)som var i hop trasslade är nog rätt ord i en stor boll.den ena var liten och den andra ganska stor och den stora hade en stor råtta i munnen som satt typ halv vägs (han som hade matat var inte i affären vet ej hur länge sedan det var)det verkade verkligen som om dom satt fast och som om den mindre försökte komma loss(såg ut som ett garnnystan som någon dragit till för hårt)jag visade en som jobbade som i sin tur ringde till någon annan som kom efter ett tag ,men han sa att det var inget att bry sig om.jag kände mig ganska dum för att ha lagt mig i .är det verkligen normalt det såg inte så ut men kan nada om ormar.och den som rinde sa att "du måste komma ormarna dödar varandra"det var ingen trevligt att höra för mina barn.var det rätt att lägga sig i eller var det helt i onödan

Vattnadal
0

På mitt jobb matar vi aldrig med flera ormar i samma terrarium om vi måste gå därifrån. Antingen delar vi på dem, eller så står man och håller koll. Varje orm får egen mat att äta, så att de inte börjar äta på samma.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

koffra
0

Självklart gjorde du rätt tira !! Låter som om det kunde / gick illa med ormarna ……

Vet du hur det löste sig ?

tira
0

ingen aning men den minsta som  verkade sitta fast ganska rejält verkade helt panikslagen.men mig vetligt gick bara ägaren därifrån.det var en ganska jobbig situation för, för ett par veckor sen var det problem med 3 geckos i ett terrarium.en av dom var jättemager och mkt medtagen och ägaren sa att den slutat att äta och när vi tittade på dom så attackerad dom friska den sjuka var och sa till då med.han sa att han skulle flytta den.idag var den borta

Mizzi
0

Låter som en väldigt slö och oseriös djurbutiksägare … kan inget om ormar eller geckos så jag kan ju ha fel, men det låter mycket märkligt i mina öron.

Tycker det är bra att du säger till om du ser något som du tycker är fel även om det skulle visa sig inte vara det.

Jag skulle ha gjort samma sak Flört

tira
0

tack så mkt tycker att det är svårt att "lägga sig i "

Eva-M
0

Det låter ju helt sjukt ?!?!?

Har man djuraffär / reptiler så har man jätte många även krångliga regler som ska följas….Så här får det inte gå till……

Dom borde anmälas (första tanken) även om det inte kanske leder till något så kanske dom iaf skärper sig…jobbar man med djur så får man jobba med hjärtat samtidigt för det är trots allt levande varelser som man åtagit sig att arbeta med och då ska man behandla dom väl och bry sig om ngt är fel. I annat fall så borde dom byta jobb….

Givetvis har väl alla fel och brister men brister man i omsorg oavsett om det handlar om människor och djur så är det fel personer som har med djur & människor att göra…

Man blir fruktansvärt frustrerad när man läser det du skrev….

Nu sitter man här och undrar …klarade dom sig ?

Eller hur gick det ?

Wiizy
0

vet du hur det gick?

låter helt sjukt…

tira
0

nej jag har inte varit nere igen men ska ner igen i veckan.