Reptiler iFokus

Reptiler

Etiketti-media
Läst 1102 ggr
AndreasS
0

Nu är det vår, då börjar problemen...

Förstår mig inte på folk som skaffar sig djur och sen inte kan ta rätt på dom utan släpper ut tropiskadjur i vår svenska natur. Läste detta i metro idag.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

heavymetalman
0

Håller med dig det e vansinne och sen börjas det med förbjud reptiler som husdjur som följd kan man tänka sig…

men framför allt stackars djur

[Dandelion1000]
0

Jag kan inte förstå hur folk kan behandla djur på det sättet.. usch..

AndreasS
0

För att förhindra detta skulle jag kunna tänka mig att precis som att köra eu moped skulle det behövas nån form av ett bevis på att man kan ta hand om sina reptiler på ett bra sätt samt att man skulle kunna införa nån form av chipning precis som på katter och hundar.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mizzi
0

Men hur är folk funtade egentligen Skrikandes

heavymetalman
0

du har lite rätt i det Andreas… men det är nog inte rätt metod, se på det med körkort där missköts det en hel del även att man har det… kontol besiktning av djuren X antal ggr om året vore något kanske men då faller det på att det blir massa kostnader med mera… tyvärr e det nog svårt att få bukt med…

Mvh Patrik

AndreasS
0

Kontrollbesiktning skulle nog kunna var ett bra alternativ.
Samt nån form av register med personerna som håller djuren och att när djuret byter ägare så måste man skicka in papper på det precis som med registreringsbevis för bilar/mc.

Eva-M
0

Jag vet två saker som hänt på Öland…

En stor Boa hittades död av en mamma och hennes två barn i Slottsskogen i Borgholm en höst :(

Nästa grej som hände var att någon hade varit ute på promenad i skogeni Färjestaden …och hittat ett helt terarrie med värmamatta…plus alla terarriegrejjer i….plus den stackars ödlan…men den klarade sig för en tjej i djuraffären på Köpstaden tog hand om den så länge…

I Emmaboda här i närheten var det nån stor ödla….har för mig om att det var en fullvuxen leguan…en ilsk en….fast inte konstigt när man blir dumpad av husse eller matte…

Brandkåren tog hand om…..tills den fick ett nytt hem…

VAD F A N ÄR DET FÖR FOLK SOM GÖR SÅ ????????????

Gör dom så med sina barn med när dom tröttnar ??????

Wassago
0

Tyvärr skulle det inte gå att hålla ordning på alla djuren Andreas så dom oseriösa idiogter som gör sådanthär skulle hitta en svart marknad att latja med djuren på! Så de enda som skulle hända vore att dom seriösa skulle få mer strul å bet. högre kostnader e jag rädd.

Crotalus-Adamanteus
0

Här i KALMAR tar de 1000kr för en besiktning.

AndreasS
0

Jo att det finns en svart marknad är jag medveten om. Nått sätt skulle det finnas så man kunde stoppa dessa id***er.

Wassago
0

Ja, önskar det kom ett bra och vettigt sätt, men hur?

Darkmoonia
0

Jag har lokaliserat en dumpad sköldpadda, skall försöka få in det…hur kan folk göra så?*grrrrr*