Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: terrarieteknik
Läst 1008 ggr
niffen
0

Terrarie-ödla, spindel?

Vad för ödla/or kan man ha i ett terrarie av glas på 60 b, 72 h och 35 d? Jag har nu råttor i det, men sedan när den råttan har gått bort så vill jag gärna ha en ödla alt. en spindel. För orm är det för litet för, ska jag ha orm igen vill jag ha en stor  ;)
Terrariet är i glas förutom en decimeter bred remsa och taket som är i nån sorts stålnät, för luftkonditionering, antar jag och skjutdörrar i tjock plast. Bara för att det bor råttor i det så är det inte södergnagt, vill jag bara säga  :P

Ska snart lägga in en bild på terrariet, hade ingen bra på datorn, så jag ska bara springa och fota!

Tack på förhand!  :D

Bim
0

ska dyu skaffa en ödla eller spindel… o.O Ballt! :D

niffen
0

Ja, jag vill ju det. Antingen det eller en mushane… Men helst nån snygg ödla eller spindel   ;)

Bim
0

#2 Haha, :P Akta bara så att inte råttorna äter upp den.. eller tvärtom.. x)

niffen
0

Det går inte att ladda upp nån bild här, nån bugg på min dator, typ.. Men jag puttar……      :/

AndreasS
0

#4 Det går alldeles utmärkt att ladda upp bilder till inläggen.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

koffra
0

Du kan ju ha ett par leopardgeckosar i terrariet =) . Lättskötta och väldigt trevliga ! Sen finns dom ju i all varldens färger !!

Det finns ju även lite småormar du kan ha där i ….finns ju ex sandboor och div snokar man kan ha där i .

Lycka till med lilla projektet =)

niffen
0

#5 Inte för mig  :)

#6 Ja, en kompis hade leopargeckosar, väldigt fina djur och spännande att titta på när dom var aktiva! Var ska jag få tag på fina såna då?
Orm… Hmm… Ska jag ha liten orm, då  måste det vara något väldigt speciellt med den arten, för jag vill ha stora ormar egentligen, och terrariet är som sagt inte så stort, utan mer högt.             Tack för hjälpen!

[Castaway]
0

Men NIFFEN : o skaru dissa råttsen? :/ ;)

niffen
0

#8 Haha, jag har ju en voljär och en liten bur med råttor. Jag vill ha mer djur, därför får jag ge upp nån av burarna, vilket blev terrariet  :)

Freke
0

niffen du kan få köpa min spindel….

Har en fågelspindel som är lika stor sim en handflata…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus