Förklara för en som inget fattar *S*
Har tittat runt lite och ser på många sidor att det står t.ex. 1.1 och 0.1 och liknande framför ormarna. Vad betyder detta????

1.1 Är en hona och en hane
1.0 är en hane
0.1 Är en hona
2.1 är två hanar och en hona
0.3 är tre honor
Förstår du?
Sedan skriver man ibland även 0.0.1 och det är "icke könsbestämd"
Så 1.0.1 är en hane och en icke könsbestämd.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Åhhhhh så fiffigt!!! Fattar precis, det var ju lätt som en plätt när man väl fick det förklarat för sig :o)
Kommer säkert med fler frågor vad det lider och läser allt jag kommer över :o) INNAN jag får hem ormen :o)

Vad får du hem för sötnos?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Förhoppningsvis är det äggläggning på gång hos medde som du läste i genetik-tråden. OM det nu inte är det så ska jag leta rätt på någon för nu är både jag och dottern inne på att skaffa majsorm :o)

Okej…då dröjer det bra länge innan ni får hem nån bebbe då
Men det sägs ju…den som väntar på något gott…..
//Malin
Precis, den som väntar på något gott….. *S* den tiden blir ju utmärkt att lära sig så mycket man hinner om majsormar :o) så det blir väl använd "väntetid"
Jag är nämligen av den åsikten att vilket djur du än skaffar så ska du ha kunskap om dem så de får rätt omvårdnad.

En mycket bra åsikt Asa_N!!
Tänk om alla kunde ha en sådan åsikt när det kommer till våra djur!
Eftersom jag själv är uppfödare av guldhamster och gerbil så VET jag ju hur viktigt det är. Jag lämnar alltid med massor av information, skriftligt, till mina köpare, eller i alla fall de som köper sitt första djur, plus att det alltid går att ringa.