Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 3689 ggr
[peter54]
0

Varmt ute idag ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så jag tog ut ett par av ormarna några minuter i solskenet. Min dotter som blir sex år i september, hade lite problem att hålla min stora sinaloahane och min 7-årige pojke hade problem med kamerasiktet.

[peter54]
0

Här hos oss finns otroligt lite reptiler i naturen. Idag hittade jag dock en liten huggormshona på drygt 40 cm, den låg och solade på gräset utanför dörren till mitt ormrum.

[peter54]
0

Jag lyckades dessutom göra ett riktigt "Austin Stevens-stunt", ormen högg mot kameralinsen, men det var odramatiskt, det var ett "blindhugg", dvs med stängd mun.

Wassago
0

Härliga bilder!!

Din sinaloe pojk kan du ju få skicka ner till Borås vilken dag som hellst!!!!Glad

heavymetalman
0

Snygga bilder :-) skoj att se småtjejer hålla ormar, men med en sådan far e ju det inte ett dugg konstigt :-)

[peter54]
0

Hahaha, nej du Ingo, den killen behåller jag Skrattande

Mina barn tjatar mer eller mindre varenda dag på mig att jag ska låta dem hålla i ormarna, så jag får bromsa dem nio gånger av tio för att inte störa ormarna för mycket.

Min dotter har en rätt kul idé när det gäller ormar. Hon gillar inte att de "slickar" på henne som hon säger och därför håller hon ofta ormen ifrån sig lite.

Min pojke, som är 21 månader äldre än lillasyster, är alltid hur cool som helst med ormarna. Han visar sina kompisar och berättar om ormarna. Jag var på besök i hans klass för några veckor sedan och då hade jag med mig den stora sinaloahanen och en liten kalifornisk kungssnok. Det blev lite marigt att hålla den stora mjölksnoken och den lilla kungssnoken samtidigt, så jag bad honom komma fram öch hjälpa mig att hålla den stora. Det gjorde han mer än gärna. Efteråt fick alla som ville komma fram en och en för att känna på ormarna och det var bara en kille som inte ville.

[Dandelion1000]
0

Ojj.. Vilka barn du har.. Sådan fader sådan dotter o son.. :D

AndreasS
0

Har också barn här hemma som gillar våran orm. Lillkillen på 4 år.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Kan förstå att du inte vill släppa iväg den killen! Men han skulle passat bra här absolut! Glad

[peter54]
0

Jag har en dräktig hona som är parad med honom, kanske för han sina monstergener vidare.

Jag har också en annan dräktig hona parad med min andra hane som för övrigt är snyggare än den stora. Den mindre är uppfödd i Danmark av Rolf Mikkelsen.

Wassago
0

Ok, ja det kanske kan bli någån affär vad det lider, inte i år men nästa kanske! Vet inte ens hur jag skall få ihop till allt som skall ordnas i år! Betalade min ormbod i veckan, 30000 å då saknar jag fortfarande dörr och färg! Sen skall jag ner till Tyskland å hämta ett par nya boor i september för en hisskerligt massa pengar, men gillar sinaaloan en mycket vacker orm!

[peter54]
0

Här är min mindre sinaloahane, född i Danmark 2005 hos Rolf Mikkelsen, så ormen blir tre år i juli.

[peter54]
0

Här är samma sinaloahane för 15 minuter solterapi i päronträdet. Bra för färgerna om inte annat.

Eva-M
0

Det ser jättehärligt ut med ormen i trädet :)

SOMMAR !!!!!!!!!!!!!!!!

HellzeN
0

ja du peter.. jag säger som jag alltid säger om dina ormar. Dom är otroligt vackra och jag blir mer och mer sugen på att köpa en själv. Men än så länge så regerar majsarna här hemma

//ninnis87 från repti.

Asa-N
0

Jättefina bilder allihopa :o)

Jag "luftade" en av mina hamstrar i lördags när vi var på utställning med henne, hon vart BIS1 i sin klass, så hon har en stolt matte :o))

Här är lilla Annie i gröngräset.

heavymetalman
0

Solar i gräset är skönt… :-)

tira
0

till och med gamla zelda har fått vårkänslor av solen och klättrade som en galning i sin utebur för att impa på dom andra.(så äntligen har lite av dom vilande magmusklerna börjat försvinna) jättefina bilder ni har tagit :) mvh tira

AndreasS
0

Min skäggis ute och solar i det fina vädret. (ursäktar för dålig kvalite på bilden, tagen med min gamla mobil som bara har vga kamera.)

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek