Min spindel är trasig!
Hejhej!
Min ca 7år gamla Grammostola Rosea har gått paj! Hon har just ömsat, men det är något skumt med hennes två högra framben, dom är som vinklade snett framåt-nedåt, och på det första vid leden är det någonslags gegga..
Hon kan röra på dom, men inte lika bra som dom andra benen.. Jag vet som inte vad jag ska göra, om hon ska få ett skott i nacken, eller operation? ;D Skämt åsido, kika på bilderna och se om ni blir klokare!

Du…det där ett skott i nacken eller operation låter inte alls skoj….
Sådana skämt går inte hem bland djurvänner…..
Men snälla nån. Är det så att bara för att man är djurvän så tappar man sin humor?
Om jag inte hade varit djurvän, om jag inte hade varit orolig över henne, tror du verkligen att jag hade lagt upp bilder och förfrågan om vad jag ska göra?
Och om jag ska förtydliga det lite mer. Det är en spindel. Det går inte att ge ett nackskott, eller göra en operation. Därav skrev jag det, just för att det inte går.
Förresten? Operation låter inte alls skoj? Tänkte du ens över den kommentaren? Och andra djurvänner jag har sagt samma sak till, har skrattat, för dom har förstått att det var ett skämt, och inget ont menat. Men du kanske är väldigt P.K? Om så är fallet så föreslår jag att du tar och släpper lite på det, livet brukar bli lite lättsamt då!
Men det är ett trevligt första bemötande man får på ett nytt forum måste jag säga!
#3 ett skämt iofs men inte överdrivet roligt, jag kan utan minsta ansträngning hålla mig för skratt….. kanske har de skrattat fast de inte tyckte det var roligt……
Men om du läser det du skrev i #0 så kanske du inser att den biten med "skott i nacken" borde du hoppat över, den låter om du ursäktar uttrycket, ganska korkat.
Grundprincipen om ens djur blir sjukt är att man uppsöker veterinär med kompetens för det djurslag det gäller.
Slutligen, det var inget otrevligt bemötande du fick tycker jag utan en reaktion på ett dumt uttryck. Du vet "what comes around, goes around".
#4 Nej, jag ursäktade inte alls mitt uttryck, jag ville snarare återgå till det viktiga i det hela, dvs min spindel.
Men okej, jag ber om ursäkt för att jag skriver som jag gör på andra forum jag finns på, där folk känner mig, och förstår när ett skämt är ett skämt.
Men hela det här tjafset är till ingen nytta, för Lizzie får ingen hjälp ändå. Men tack för att ni trodde att ni bidrog.

Svaren i den här diskussionen bekräftar varför jag väljer att inte profilera mig som "djurvän" trots att jag är det. Har man så liten distans till sitt förhållande med djur, att man inte kan ta Booboos kommentar för vad den är, så tar man sitt djurintresse på för stort allvar. Inget djur har skadats av kommentarer, men jag har sett gott om exempel på folks som i sitt "utövande" av "vänskap" med djuren gör värre än så.
Jag frekventerar inte det här forumet så ofta, och har inte ens något stort intresse av reptiler eller liknande, men efter den här sågningen av någon som uppenbarligen är en ansvarstagande djurägare, så lär det ju inte heller bli många fler besök…..

Nu tycker jag ni är löjliga, gnäller för att Booboo skämtade. Och vad har med detta att göra om man är djurvän eller ej om man skämtar?
Sandlådenivå säger jag…
Och ja, ska man gnälla om något man har skrivit kan man lika gärna hålla det för sig själv eller skriva PM. För det bara förstör tråden om man ska klaga på alla andra.

Nu får jag säga att detta ser ut som sandlådenivå på detta.
Vore det en katt eller hund Booboo pratat om så kunde man tagit illa vid sig och inte förstått skämtet,men nu gäller det en spindel.
Det räcker nog med en rejäl "fingerskjut" så dör nog en sådan spindel…så jag förstår inte hur nån inte kan tolka "skott i nacken" var ett överdrivet kul skämt när det gäller en spindel.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Kan hålla med #2 att man inte uttrycker sig så i ett djurforum. Det hade vart bättre att skriva avlivning.
Hänvisar vidare till sajtens Skrivregler samt trivselregler.
Väl mött
Andréas
Sajtvärd
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Sandlådenivå eller inte… så bara för att det är en spindel är det ok att skämta men inte om det är hund eller katt… hmmmm liten fundering bara…

spinner vidare på det du sa heavymetalman att det kanske är lite av denna "skämtnivå" som sätter reptiler i ett riskablare läge än en hund eller katt(hur många lägger en hund i frysen när dom tröttnat på den ) och hade "skämtet" rört en gullig katt eller hund så hade ramma skriket varit en faktum,en tanke bara mvh tira

På fullt allvar tror jag att det är fler katter och hundar som lider pga skitbeteende från ägare varje år, än vad det är reptiler. Reptiler, spindlar och andra exotiska djur är entusiastdjur. Hundar däremot kan ägas av vem som helst, och få personer lyfter ett ögonbryn om man ser alkisar eller ligister med vanskötta hundar. Likadant så springer det sommarkatter över halva sverige i oktober, men få reagerar ett smack.
En annan sak som jag reagerar på är hur viktigt det verkar vara för folk hur man hanterar språket. Nackskott, eller få en dos på djursjukhuset, vad är egentligen skillnaden? Jag börjar bli ganska trött på att folk är så ömfotade att de inte kan säga vad saker är. Somna in, ta bort, lämna oss? Vad är det för snack? Är det någon skillnad i slutändan?
katter och hundar hör man talas om att dom lider av diverse tråkiga saker som vanvård sommarkatter m.m men dom e vanligare än reptiler. men man hör allt oftare om reptiler som släpps ut i det fria… Sen e jag övertygad om att det finns ett stort mörkertal av reptiler som lider i våra hem runt om i vårt land.. alla djur har rätt till ett humant liv oavsett om det är en fågelspindel eller en hund…
Mvh Patrik
Tack #13 kunde inte ha sagt det bättre själv. Det finns nog åtskilliga lössläppta reptiler i vår svenska natur som inte hör hemma i våran fauna eller för den delen klarar av vårt nordiska klimat. Men visst det finns en hel del lösdrivande katter i vårt samhälle. Jag tollerarar inte ordet nackskott till varken katter, hundar, reptiler eller några djur överhuvudtaget i detta forum. Kalla det gärna för att det råder sandlådenivå. Det handlar om en levade varelse som kan få somna in på ett humant vis och inte på nått avrättningsvis. Skärpning!
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hur tar man livet av något på ett humant vis?
Man tar det till en vetrinär, har man djur så vänder man sig till en sådan.
Kommer nu att låsa denna tråd.
Andréas
Sajtvärd