Husdjursdag i Skolan
På onsdag 11/6 ska båda mina stora barn ha husdjursdag i skolan. Dom ska ta med sig sitt husdjur om dom har nått dvs. I våran familj har vi ett mindre zoo som består av 20-talet möss (inte reptilföda utan för utställningar inom SVEMUS), 3 katter, 1 skäggagam och 1 majsorm. Dottern som är äldst och hon är musintresserad kommer ta med sig sin egen mus medans grabben kommer att ta med sig våran majsorm alt. skäggagamen han har inte bestämt sig ännu. Givetvis kommer min sambo vara med dottern under denna tid och jag kommer att vara med grabben. Detta kommer att pågå under 1-2 timmar i skolan. kommer givetvis göra lite reklam för oss här på reptiler iFokus 
Jag återkommer i detta ämne och berättar hur grabbens klasskompisar och fröken reagerade, tror nämnligen att grabben är ensam i klassen att ha reptiler hemma.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Vad roligt att skolan har Husdjurens dag…
I dotterns klass (3) har barnen som har husdjur fått ta med sina djur….dom som vill och kan…det har mest varit hamstrar, marsvin osv…och vår lilla Felicia har visat upp våra Kungspyton…Ödlor osv…givetvis med vuxenansvar….Det har varit väldigt populärt för dom andra klasserna i lågstadiet fick också träffa på våra djur….en del har varit lite rädd, men dom flesta har varit intresserade….
I högstadiet i den skolan har dom fina inbyggda terrarium med majsormar…..så i den skolan har det iaf så länge jag vet funnits ormar…..
Lycka till med visningen :) Jag håller mig uppdaterad för det är intressant att höra resten av berättelsen :)
Hoppas det går bra med era djur :) Dom flesta barn som är rädda för reptiler har föräldrar med stor reptilskräck….så är jag uppfostrad tyvärr….fick bearbeta skräcken själv som vuxen….
Wow vilken succé det vart att ha med sig reptiler på husdjursdagen i barnens skola. Hade tänkt ta med mig både skäggisen och majsormen men tog bara med mig majsen. Och gissa om det vart populärt fast jag trodde jag skulle bli ensam med att ha med mig orm dit men icke, det var två till som hade med sig majsar. Den ena som jag såg och höll i såg ut att vara en juvenil men det var den inte utan den var 2 år men såg betydligt yngre ut. Den var bara hälften så lång som min April på dryga 85 cm. Jag fick en chock då ägaren, en liten kille på 10-11 år berättade att den va 2 år.
Sen då tillbaka till min egna dam, jag tror att jag fick många att inse att ormar är inte läskiga och fick många frågor om ormar är slemmiga och kalla så vart svaret Nej, ormar är inte slemmiga och kalla utan känn efter själv. dom som ville fick själva ta steget ocg känna på henne. Jag tror jag avvisade en och annan osanningar om ormar och vände till något possetivt. Jag hoppas att skolan arragerar fler husdjursdagar.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jag tog med min tvåmeter långa regnbågsboa på husdjursdagen när jag va liten ;) det va inte såååå populärt i början, men allt fler ´blev ju nyfikna och tillsist va nästan alla tillbaka i klassrummet igen ;) Håller med AndreasS det här med att avvisa en och annan osanning… Det måste göras :P