Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 1593 ggr
Ceciliaolucifer
0

Leopardgecko och kost

Jag undrar rätt och slätt vad som är en riktig kost för leopardgeckos. Dem får syrsor och mask. Behöver dem grönsaker?

/C.

AndreasS
0

Loepardgeckosar äter mig veterligen enbart animalisk föda.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ceciliaolucifer
0

#1 Då var det uträtt!

Tack för dina snabba svar :)

Vattnadal
0

Mina har alltid mjölmaskar i en skål, och får några syrsor mellan varven.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fenix82
0

kackerlackor och syrsor är den bästa basfödan…zoophobas och mjölmask innehåller mest fett så det ska man ge lite av…de äter endast animalisk föda…

[Catteklina]
0

Inget fel att ge leosar mycket av zoophobas och mjömask iheller då dom lagrar allt viktigt i svansen och ju rundare och go en gecko är, desto bättre :)

fenix82
0

hehe sant…men för mycket fett är inte heller bra…en mix av dessa foderdjur tycker jag funkar bäst…=)

[Catteklina]
0

#6 Jo, givetvis ska man inte bara mata med dom ;) En liten "gott och blandat" mellan dom är bäst så klart! :D

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oh intressant tråd ^^

vi dåh vi har en fullvuxen gecko hane han slutade äta syrsor så de va ingen idé at köpa sådana längre så vi började med zoophobas istället, så han får bara zoophobas nu. e de dumt?

hur många ska han ha? hur ofta?

AndreasS
0

Jag kan hänvisa till denna artikel.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek