Reptiler iFokus

Reptiler

Etiketti-media
Läst 1364 ggr
AndreasS
0

En insändare

Satt nu på morgonen och läset våran lokaltidning VLT och fick syn på denna insändare, funderar skarpt på att lägga in ett svar på denna insändare.

Visst personen som skrivit insändaren har rätt i det han/hon skriver men tänker inte på att man skaffar sig ett litet djur som inom några år kommer växa sig stor och kräver utrymme och större byten. Jag vill mena på att det handlar om okunnighet. Denna handling ska inte straffa alla andra som lägger ner sin själ och all ledig tid i sina djur. Det man bör göra är att man tar sig en tankeställare och samlar in fakta kring det djur man ska tänkas åta sig så att man vet vad som komma skall. Och även att man när man tröttnar inte bara släpper ut djuren i våran fauna som inte är dess naturliga element.

Jag bli nästa ledsen när jag läser om att någon eller några hittat reptiler ute i våran svenska natur som inte hör hemma där.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Tycker jag absolut du skall göra, den seriöse reptilhållaren är djurvän och rädd om både dom med rädsla för dessa djur, djuren, hobbyn och faunan! På dom bara!!!

AndreasS
0

Nu så har jag svarat och bara att invänta och se om det blir publicerat.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[peter54]
0

Jag skickade också en blänkare till VLT.

AndreasS
0

#3 Låter bra Peter.

Eva-M
0

Jag tror inte en del människor vet vad dom pratar om…..

Det är precis som med andra djur…..jag som sysslar med travhästar……om ni bara visste vad mycket skit det händer med hästar som inte duger på banan….Hästar på foder :( som slussas mellan olika fodervärdar…

Kan berätta att förra sommaren var jag och tittade på en riktigt stilig häst…..

Vet inte om det var rena turen att han inte gick in i hästtransporten av äldre modell…Hästen var alltså för hög…

Så vi sa vi kommer tillbaka imorgon med en annan hästtransport…

Då helt plötsligt dagen efter var inte hästen ens henne…för givetvis vill man ha papper på hästen / hästpass / ägarbyte osv….

Hon var fodervärd och skulle alltså sälja en häst som inte var hennes……

Över till reptiler…..RÖTÄGG finns över allt tyvärr….det är dom som slänger ut sina djur tex i skogen….Det är enklare än att

Eva-M
0

Fortsättning följer #5

skänka bort dom tydligen….så att dom får ett fortsatt bra liv….

Det finns tyvärr både djur o människor som blir illa behandlade…Känslolösa människor finns det gott om….

Hur som helst så är personen i fråga som skrev insändaren knappast någon reptilkännare för då hade han vetat att det finns människor som vårdar sina djur och vill absolut inte vara utan dom…för dom blir liksom en familjemedlem och familjemedlemmar sätter man sannerligen inte ut i naturen…..