Kungssnok
http://www.zoonen.com/res/pub/2045673/DSC00774.JPG
Lampropeltis getula hur är dessa, snälla att hantera?
Hur stort terrarium kräver de?
I mina ögon en vacker kungssnok.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#0 Den är riktigt snygg i sin teckning.
Som alltid med ormar beror det på hur stora ormarna är. Till min majsorm har jag henne i ett gammalt akvarium som är 95x50x50 och hon är 84cm idag men är på jakt efter ett större och ett riktigt terrarium om jag inte tar mig för och bygger ett nytt åt min skäggis som har ett på 100x50x84. Vill ha ett till skäggisen på minst 150x60x80 så jag kan göra en riktigt fin bergsbakgrund med grotta och hyllor åt honom.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Kungssnokar av arten Lampropeltis getula ssp är som regel trevliga och lätthanterliga, men enstaka undantag finns förstås. Enligt min erfarenhet har snokar som beter sig aggressivt endera blivit illa hanterade tidigare eller så är de undermatade. Hungriga kungssnokar blir lättare aggressiva än välmatade.
Ormen på bliden är en kalifornisk kungssnok (Lampropeltis getula californiae) av morfen "banana" och av storleken att döma är det en juvenil från 2007. Den kaliforniska kungssnoken blir som regel uppåt 140 - 150 cm lång och terrariet behöver vara runt 120 x 50 x 40 (L x D x H) för en fullvuxen individ.