Laga terrarium
Ska laga ett jag har trasigt här, botten o ena gaveln Men är det viktigt att ventalationen på gaveln är nere eller kan man ha den upp till?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
jag har lärt mig att luftintagen ska va så långt ifrån varandra som möjligt för att få bäst luftgenomströmning..
Okej. Får ta ändra då med glasmästarn som skär till bitarna åt mig.
Man bör aldrig ha ventilationsöppningar nertill i terrarier, risken för skadligt drag istället för ventilation är uppenbar. Titta på våra bostäder - har någon sett en ventöppning i golvnivå? Ventilationsöppningarna i terrariet bör alltid ligga ovanför halva höjden. Olika höjd kan behövas om terrariet är byggt på höjden, annars finns inget behov av det.
Okej får ändra lite med glasmästaren. Detta är ej ngt på höjden..
Jag ska själv laga mitt terrarium som jag har till min skäggis. Ena kortsidans glas har gått mitt i tur så jag har tejpat det provisoriskt. Jag har tagit måtten på det och ska beställa det från glasmästaren så fort som möjligt, sen så är det bara monteringen kvar och för de så får jag demontera halva terrariet men men a man got a do what a man got a do. Terrariet jag har är i plåt, så det är kortsidorna och skjutglas i fronten och nät och plexiglas i taket resten är i plåt. Ramen är nitad från fabrik med popnit. Lägger in en bild på det fast den är lite mörk.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#5 Har samma terrarie som dig *den på bilden* den rymde min majsis ifrån* fann henne i byrå lådan rotandes bland mina strumpor.
#6 Så fort jag har byggt alt. köpt ett så kommer min majsorm få ta detta istället för det hon har nu ett gammalt akvarium.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#7 Kolla så terrarie dörrarna går 100% in på sidogavlarna, de kan göra sig mkt smala.
#8 Är det nått jag kollar så är det just den saken. Hon har redan vart på rymmen 1 gång från det hon har nu, Dvs innan jag kom på hur hon kommit ur det, med det är åtgärdat nu. Hade en kabel till värmelampan låg i mellan akvariet och locket som jag byggt själv, kabeln var endast 0,8 mm tjock. Som tur va så hade hon tagit sig under mitt andra terrarie och låg i underskåpet där jag har lite terrarie saker och min skäggis foder.
Nu måste glasmästarn fixa dörrar till mitt plåt terrarium *80 cm långt*