Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 2155 ggr
[peter54]
0

Nya mjölksnokar för Sverige (?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag tog jag hem mina nyinköpta "pale milksnakes" (Lampropeltis triangulum multistrata) för den nätta summan av 800€. De är "proven breeders" och ungarna blir helt otroliga i färgerna. Härstamning från South Dakota.

Bilden visar honan.

[peter54]
0

Hanen är blekare och ligger dessutom mitt i ömsfas.

[peter54]
0

Till hösten ska jag ha hunnit få färdigt utbyggnaden av mitt "reptilehus" och då ska det bli minst sex olika underarter av mjölksnok.

Underart nr fyra i min samling är redan påbörjad, jag har nämligen också köpt en vuxen hona av röd mjölksnok (Lampropeltis triangulum syspila), men hon ska precis till att ömsa så jag väntar med att fota henne.

Det blir en spännande vår 2009 Skrattande

Wassago
0

Häftigt!!! Bara å gratta!! Själv har jag fått upp mitt reptilhus på 15kvadrat, e bara innertaket och golvet kvar! Sen i sep bär det nre till södra Tyskland för att hämta hem mina förbeställda Boa c. longicouda från Herman! Ska bli underbart att få hem dom samt alla mina andra ormar som nu ligger på foder lite var stans!!

[peter54]
1

Ber att få presentera ännu en "ny" underart, åtminstone för mig och möjligen också för Sverige: Röd mjölksnok (Lampropeltis triangulum syspila), dålig bild på en vuxen hona. Härstamning: Perry County, Kansas.