Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1883 ggr
tira
0

skäggagam-morötter

har läst på flera ställen att det inte är bra att ge skäggagamer för mkt morötter.men det står aldrig varför.undrar över detta pga att dom skäggagamerna jag köpte ätit enbart sallad och morötter i nästan 1 år.och vad det ev kan ha /haft för åverkan på djuret.någon som vet? mvh tira

AndreasS
0

Min skäggis har fått morötter under den tiden jag haft honom. Min svåger som jag köpte honom av gav honom också det och varken han eller jag har märkt något konstigt för att vi gett honom det.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Vattnadal
0

Har för mig att det är mycket fosfor i morot, då har de svårare att ta upp kacium.
Att leva på sallad och morot låter inre bra. Sallad innehåller inte mycket förutom vatten, morot gör att de lättare får froblem med skelettet. Håll en tumme att de hade bra UV och fick bra tillskott hos tidigare ägare. Antar att de fick syrsor eller larver till grönsakerna oxå, annars hade de nog varit extremt små och magra…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

tira
0

har haft trådar om dessa djur innan hanen dog men honan har klarat sig över 1.5 månad nu och hämtar sig med rekordfart.och nej dom hade verken uv-ljus eller värmelampa bara värmesten.ingen kalk"för det tyckte dom inte om" dom fick enbart larver någon gång iblnd.har haft henne 1.5 månad på "krisbehandl.och hon har svarat kanonbra.är fin i färgen gått upp mkt i vikt nu äter hon det mesta jag ger henne utan problem.hon bor i det stora terr( 2.40) så hon klättrar mkt osv nu.vad jag kan se på urin/avföring verkar hon må bra i magen och håller tummarna att njurarna verka hämta sig bra.mvh tira

AndreasS
0

#3 Låter som du har gjort ett kanon jobb med henne.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

tira
0

tack så jätte mycket :) lägger ut lite bilder när jag lagat kamran mvh tira