Sköldpaddor skänkes!
Två medelstora Graptemus Caglei skänkes! Vi vill att dem ska få ett bra hem så fort som möjligt P.G.A att vi ska ha fiskar. De finns i Gävle. Skriv på kommentar om du är intresserad !
//Amanda
liebe kann manchmal sehr weh tun

Hm ursäkta men nu kan jag inte låta bli, pga att ni ska ha fiskar ???
Vore det inte bättre att behålla sköldpaddorna och skita i fiskarna ?? oavsett djurslag så är det inget slit och släng utan levande varelser som ska ha respekt.
Kan man byta ut ett djur så lättvindigt mot ett annat tycker jag att man inte ska befatta sig med djur överhuvud taget.
Börja samla frimärken eller något i stället …….
Ursäkta men jag kunde bara inte låta bli att säga min mening .
Nu vet jag inte hur gammal du som skriver är, men är du vuxen så borde du veta bättre.
Är du ett barn så tycker jag du ska be dina föräldrar att läsa det jag skrivit här.

Ähh …. mizzi… Jag kan inte riktigt hålla med dig helt .
Självklart är djur inte slit och släng , Men jag tycker det är mycket bättre och ansvarsfullt att ge bort djuren till någon som bryr sig och kan ge det som djuren behöver . I stället för att ha kvar djuren och att dom blir misskötta , eller som en del folk tydligen gör att bara slänga ut djuren i naturen.
Så , Indylover . Jag tycker det är helt rätt ! Har ni inte intresset för djuren eller att det är andra komplikationer så tycker jag att ni gör helt rätt att bry er om djurets bästa.
Mvh Jonny
Instämmer till fullo med koffra här. Det är mycket bättre att omplacera dem och de blir omskötta efter konstens alla regler än att de är kvar där de är och kanske blir misskötta.
Som kiffra också skriver finns ju även dem som släpper ut alla möjliga djur bara rätt ut i naturen, det är de som är idioter och inte en som vill omplacera sina djur, vilken orsaken än må vara.
1# Så här ligger det till: Vi har redan fiskar och våra fiskar har rom i magen och sköldpaddorna har ätit upp tre stycken vuxna fiskar. Och vi ska köpa större fiskar och kanske en guldfisk med slöja. Då äter sköldpaddorna upp slöjan. Och vi vill bara se fiskarna och akvariet börjar bli alldeles för litet. Alltihop är ett missförstånd.
2# Tack, det var bra sagt och helt rätt, vi kan inte behålla dom, dem skulle bli misskötta.

Självklart så är det bättre att omplacera än att missköta.
Jag har bara hört så mycket om misskötta djur av alla de slag, och folk som byter ut sina husdjur mot andra, för att sedan göra om samma sak om och om igen på sista tiden, så jag kanske reagerade lite väl hårt.

naturligtvis ska man försöka placera ut djur man inte orkar sköta men..alla dessa stackars vattensköldpaddor folk köper när den är liten och sen tröttnar på mänga lever ju i 40 år.önskar att dom som köpte dom från början försöker inse att dom lever LÄNGE och det är mycket svårt att hitta BRA hem till dom när man tröttnat mvh tira
#0 Du kan ju alltid kolla med någon zoobutik om dom kan tänkas ta emot dom. Har en zoobutik här i stan som tar emot omplaceringsdjur ibland.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Fast stora eller halvstora sköldpaddor är inte lätt att ta emot för butiker. Kraven på storlek på terrarium/akvarium gör det svårt för oss butiker. Reglerna gäller ju alla, men bara vi blir kontrollerade mellan varven.
Dessutom vill inte kunder köpa stora heller. Alla vill ha så smått det går, helst mindre…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#9 Det skadar inte att kolla.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek