Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: allmänt
Läst 1272 ggr
MagicPaws
0

Majsorm som viftar på svansen?

Vad betyder detta? Är det osäkerhet/rädsla eller är det något annat?
Skulle gärna vilja veta, bara sett det en enda gång men visade sig efteråt vara mitt uppe i ömsning så misstänker den blev rädd/osäker när jag skulle ta fram den, visste självklart inte att den var mitt uppe i önsming för då hade jag INTE försökt röra den.

Råd?

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen fara, din majsis varnade dig o sa låt bli mig nu!! Flört Så gör en av mina honor oxå, vid matningen ex…el när någon av hennes kompisar kommer nära o hon är grinig… (misstänker starkt pms…) Skämt åtsido, det är en varning som ska respekteras!! De har andra signaler oxå, men piska med svanstippen är en av dem, brummandet mot underlaget går ju inte att missa…!?Glad

MagicPaws
0

#1 hehe ja det är då första gången han har visat osäkerhet, men självklart respekterade jag det. Anser inte att det är nå positivt med att tvinga.

Misstänker dock att han behöver få mer mat… för han verkar så skvattig sista tiden och har ömsat 2 gånger på kort tid och blivit större så ska nog öka fodret lite så kanske han inte är lika kinkig.

Han är nämligen den goaste och lugnaste majsis jag någonsin träffat och verkar knappt bry sig om något när det kommer till hantering så jag vart ju lite förvånad :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike