Majsormar
Åh jag måste få berätta.
080502 så la vår majsorms ägg på jobbet. Tack vare koffra så har jag lyckats hålla dessa ägg fina hela tiden. Av 14 ägg så var det 3 som möglade.
Har som rutin när jag kommer till jobbet att kolla så äggen mår bra. Och i morse så var det sprickor i flera ägg. Blev helt till mej :) spänning blev det. Ett par tim senare så kröp det en liten majsorm i äggkläckarn. Åh va lycklig jag blev. Men aj va sur den var på mej. När jag plockat bort majsormen så såg jag att flera små huvuden tittade ut ur äggen. Så spännande. Det är flert alet röd albino som kommer ur äggen och så har jag en som avviker det hela. den ser ut att vara brungrå i ansiktet. Får se utvecklingen imorgon :)
Oj det blev en massa skrivet här. Men är så lycklig att jag för första gången drivit fram majsormsbebisar :)

Grattulerar ! Kul att det gick fint :D
Skulle gissa på att den avikande ungen är nominant , men det är bara en gissning. Du kan ju kanske lägga upp en bild på den när tillfället ges ;)
Mvh Jonny
Bara till att gratulera.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jo det gick jättebra och ja e upp över taket på detta. Skall ta med kameran imorgon och fota dom stora ormarna :) kan inte fatta att så stora saker kommer ur ett så litet ägg. :)
Åh vad roligt att allt gick bra :o)) Grattis.

Tack. Fotar imorgon. Och visar mina små bebisar :)

ge oss bilder XD nyfiken som bara den

Tack underbart att dom kom under samma inlägg där :) vad glad jag blir.
Inga problem.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

åhhhh va söta :D
Ta gärna nån bild på föräldrarna om möjligt så man får se vad de är för något :)
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike