Lägga in bilder i inlägget
Bilder i inlägg och kommentarer skalas ner och komprimeras om de är större än 800 x 600 pixlar. Ett bra tips är därför att man gör nedskalningen själv. Då bibehålls kvalitén. Filer som går att publicera är .gif, .jpg och .png.
Om du vill kopiera in en bild i en forumtråd gör du så här:
Skriv din text och bifoga en bildfil - publicera inlägget.
Klicka upp den bifogade bilden och kopiera den, gå sedan tillbaka till ditt inlägg, välj "hantera inlägg" och klistra in den där du vill ha den. Detta gäller er som använder Internet Explorer.
När det gäller FireFox så högerklickar ni på den bifogade filen och väljer Öppna i nytt fönster förminska fönstret genom att klicka på markeringen som bilden visar. På så sätt förminskas fönstret och själva bilden blir i rätt storlek, gå sedan tillbaka till ditt inlägg, välj "hantera inlägg" och välj Redigera inlägg och dra in bilden där du vill ha den. Detta måste göras inom 1 timme för er som är vanliga medlemmar. Medarbetarna kan göra det när som.

Såg att det var vissa som haft problem med att lägga in bilder i trådarna när de använt webläsaren Firefox. Kopierandet av bilden har varit problemet tycktes det.
Såhär kan man göra när man lägger in bilder:
Bifoga bilden du vill ha med genom att klicka på "browse" och leta upp rätt bild.
Publicera inlägg.
Öppna inlägget och klicka upp bilden så att du har den i ett annat fönster.
Klicka på "hantera inlägg" och sedan "redigera inlägg"
Ta fönstret med bilden och lägg det ovanför fönstret med iFokus. Bildfönstret kan behöva minskas ner lite för detta.
Klicka på bilden och håll in musknappen och dra över bilden till inlägget.
Dra i hörnet på bilden för att justera storleken.
Du kan antingen välja att ta bort bifogad fil eller att ha kvar den (om du vill att man ska kunna öppna den i större format t.ex.)
Vill du ha fler bilder i samma inlägg bifogar du en ny fil och gör om proceduren.
Publicera!
Hoppas det går bättre så.
Som medlem har du 1 timme på dig att redigera ditt inlägg och som Medarbetare har man fritt fram att redigera inlägg.
OBS! Tänk på att bilden inte får vara bredare än 345 px om du ska göra såhär, i annat fall så förskjuts sidan, lägger du in en bredare bild, dra då i hörnen så den förminskas. Detta rekomenderas annars blir det jobbit att både läsa och titta på bilder.
Så här blir det
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Puttar upp denna.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

funkar ej?

Kan ej kopiera inlägget i min firefox.

#4 Jag har också firefox och exakt samma problem
Det går inte att kopiera bilder med firefox följ anvisningen i artikeln så funkar det. Det hanlar inte om att kopiera utan dra och släpp i firefox.
Jag har problem i båda nämnda browsers.
I Explorer får jag direkt upp ett meddelande att man bara kan hantera inlägget inom en timme efter att det postats och då är man ju rökt direkt om man vill lyfta fram bilder i gamla inlägg som det ofta handlar om.
I Firefox, som jag normalt använder, kan jag inte följa stegen eftersom jag kör Mac och då existerar inte "högerklicka".
Om jag provar att visa bilden i inlägget på samma sätt som i andra forum, dvs att man tar upp bilden, trycker ner ctrl och klickar på bilden så att man får upp en meny där man kan välja egenskaper och därefter kopierar, går tillbaka till inlägget och klistrar in, ja då funkar inte det här. Det verkar som att trots att man laddat upp sin bild hit, så finns den egentligen inte här ändå(?).
Då ber jag er som använder FireFox läsa igenom detta. Det är en artikel skriven av en mac användare.
#9 Sorry glömde bort att du sitter med mac. Som Medarbetare så har du fri tillgång till hanteringen av inläggen. ang problemet med att föra in bilden i inlägget. Har du prövat dra och släpp?
Detta funkar garanterat med firefox. Ska även funka med mac.
Trycka ctrl+a (markera bilden) och sen ctrl+c (kopiera bilden). Sen trycka ctrl+v när man ska lägga in bilden i inlägget.
Jag provade drag och släpp ifrån hårddisken efter att jag lagt upp bilden i inlägget och det gick bra.