Morning treat
Jag checkar av alla mina äggboxar varje morgon, för närvarande har jag äggläggningsboxar hos sex olika honor. Detta är vad jag fann i den ena Chihuahua bergskungssnokens box nu i morse.

Honan är född hos Lasse Hammarström i Linköping och jag har haft henne sedan hon var några månader gammal. Nu är hon tre år och förstagångsläggare.
Bara att gratulera Peter till ännu ett gäng med fin fina ägg.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Vad häftigt att du lyckades fota precis när de kläcks :o) Grattis till nytillskotten.
Det är inte så svårt som det verkar att få såna bilder eftersom ungen ofta ligger och plirar ut sådär en hel dag, ibland längre än så.
#4 Jaså!! Se där nu lärde jag mig något nytt igen :o)
Nu har den första kommut ut ur ägget (och tvåan är på väg).

Chihuahua eller Tarahumara bergskungssnok (Lampropeltis pyromelana knoblochi). En dagaktiv konstriktor som lever av i stort sett allt levande av lämplig storlek som kommer i dess väg, även andra reptiler, stapelfödan består av små ödlor. Naturligt förekommande i bergen i staten Chihuahua i Mexiko upp till 2100 meter över havet. Vuxenstorlek vanligen runt en meter.
De är så fina och så spännande att se dem nykläckta. Jätteroligt, tack för fina bilder.
Jag hoppas ju att jag ska hinna springa upp till medde när äggen hon henne kläcks, däri ligger ju "min" majsis :o)
Nu har den färde och sista ungen kommit ut ur sitt ägg efter att ha legat och plirat ut genom slitsen i nästan två dygn. Nr 2 och nr 4 har båda den lilla pilspetsmarkeringen på huvudet.
Jag kommer att spara en av de här och sälja av tre, så om någon känner sig sugen är det bara att hojta till. Jag hoppas ha dem väl igång till Expo Syd 30 augusti.

De är rackarns fina Peter :o) Stort grattis till dig :o)
Enormt vackra små djur.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

peter…. ska du ha bord på expot? funderar på att åka dit och kika lite med ormrädda sambon och snacka med lite folk.
Har ju alltid bara sett åt majsormar men har börjat få upp ögonen för dina skönheter. Så man vet ju aldrig vad det kan bli när man kommer dit ;) hehe sambon får väl sätta på en handfängsle så jag inte köper upp hela löningen :P
//annelie
Jag åker ner till Expo Syd ihop med ett gäng från kungliga huvudstaden, men jag kommer inte att ha bord. Som det ser ut nu behöver jag inget bord, jag får sälja en massa ändå genom förbokningar.
I skrivande stund har jag bara en bandad desert 50/50 kvar, men jag har ju två kullar "reverse spotted" kalifornior och så förstås dessa i denna tråd.
Vill bara meddela att samtliga ungar jag hittills fått, utom en desert 50/50 kalifornisk kungssnok, är sålda.
Hugade intressenter ombedes vänta tills nästa kullar kläcks om ett par veckor. Jag har i kläckaren en ytterligare kull "reverse spotted" kaliforniska kungssnokar, en kull korsningskungssnokar kalifornisk x spräcklig som jag hoppas kan bli riktigt fina, och sedan två kullar sinaloamjölksnokar.

Så söt :)