Lite frågor igen :o)
Vad är det bästa att få ett terrarium riktigt rent med? Är det något speciellt medel man bör använda?
Hur är det om man hittar en tjusig sten ute t.ex. behöver man "behandla" den på något sätt innan man lägger in den?
Vanlig såpa och vatten. Nej, det finns ingenting i naturen som är farligt för reptiler bortsett från myror. Kolla eventuella döda trädgrenar efter myror så är det lugnt.
#1 Tusen tack för hjälpen :o) då ska här köras med såpa o vatten. Även jag avskyr myror så de ska jagas :o)
Sen är det väl inte så bra och använda grenar från barrträd i o m kodan och terpentinet.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#3 Nej det hade jag redan räknat ut då det är samma med mina guldar och gerbiler så barrträd kommer ej in här.
Kalas #4
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Du kan lägga sten o grenar i ugnen ett tag. Jag la in 2 stenar på 100 grader i ngn timme i ugnen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#6 Har redan "kokta" stenar som jag släpade med hem från yttersta skärgården härom året :O)
#7 Då behöver du ju bara damma av dem..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det är fullständigt meningslöst arbete att koka eller ungsbaka stenar eftersom det inte kan finnas någonting på dem som kan påverka reptiler. Om man tycker att stenen är smutsig kan man skölja av den, mer behöver man aldrig göra.
Anledningen till att mina stenar är kokta är för att de varit hos gerbiler som är lite känsliga :o)