Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1164 ggr
Taci
0

Skäggagamer

Hej! Är ny här inne på forumet. Jag o min sambo ska skaffa oss två skäggisar på ca 1 år, hittade en tjej som ville bli av med sina pga tidsbrist. Vi har aldrig haft just skäggisar, min sambo har haft leopardgecko, o har en kungspyton. Det är vår "reptil-historia" :)

Skulle gärna ta emot tips o råd, vad man ska tänka på såhär i början o så! Har tittat på lite faktasidor o så, men det är så mkt att ta in på en gång. Vore bra om ni kunde ge oss den alra viktigste faktan, så kan vi skaffa oss mer kunskap framöver :)

Berätta gärna om era skäggisar o lägg in bilder också! :)

tira
0

jag tycker att morion/teo sidor är fantastiska och har andvänt mig mkt om dom googla teo en skäggagam så kommer det upp.grattis jag har själv 4 st världens underbarast ödlor mvh tira

AndreasS
0

Här hittar du hemsidan om Teo

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Taci
0

Läser redan för fullt, var en 1ättebra sida för oss nybörjare!

Men ni här inne får fortfarande ge lite tips, vad man ska tänka på precis i början. O berätta om hur era skäggagamer är=)

AndreasS
0

Mycket av det som står på den sidan tar upp just om vad man ska tänka på. Sen så finns det en annan bra sida om skäggisar. CB Reptiles Där hittar du också en massa fakta om skäggisar och vad man ska tänka på.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

tira
0

jag har 4 skäggagmer.2 honor och 2 hanar.vad man kanske mest ska tänka på är att en hane och hona mkt sällan kan leva ihop hela året.och det inte är helt säkert att två honor trivs ihop heller.min hane frank snart 1 år.är 48 cm och mkt revirhävdande och tolererar mkt lite fysisk kontakt.det går bra att flytta honom ect men det är ingen ödla som trivs med för mkt fysisk närvaro.han måste bo ensam i ett rum för annars attackerar han glas rutan för att komma åt andra ödlor.dom andra 3 är omplaceringsdjur fd krisdjur.just nu bor två av dom gamla ihop 4-6 år och det fungerar bra dom är världens goast lättaste ödlor.men 4 är jättego i perioder men vill periodvis va ifred spec om hon ömsar men alla älskar att vara ute korta stunder.mvh tira

Taci
0

#5, tack, det är precis sånt där jag vill höra! :) Lite mer om hur Era agamer är :)

De skäggisar vi ska hämta hade hon inte helt könsbestämt men hon trode det var en hona och en hane, men de har aldrig försökt para sig med varann eller så. Får väl se om vi måste sära på dom, när dom kommer hit :)