Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 862 ggr
Mymlan
2008-07-26 18:11
0

Foder

Hur stora pinkisar bör en 1 årig majsis på 50 - 60 cm äta? idag äter hon 2 st på 1 vecka ej öppnat ögonen, ger var 4: de dag *så körde förra ägaren på henne* Bör hon kunna äta 1 ggr/vecka nu?

Nu får jag snart hem ett skosnöre på 15 cm *majs* som äter nyfödda pinkisar där ger de den mat 1 ggr/veckan, bör den äta oftare eller? Hur länge ska de gå på nyfödda?

Nu vet jag alla gör olika..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AndreasS
2008-07-27 02:50
0

En majsorm på 1 år då skulle jag ge den små vuxna möss sk "popcorn". Och jag skulle mata den var 10:e dag.

En juvenil skulle jag mata var 3-4 dag. En majsormsjuvenil på några månader äter pinkisar, när du har gett den en pinkis ett tag så kan du öka till två. Sen är det dags att gå över på råttpinkisar, efter råttpinkisar är det dags för fuzzies (musungar som nyss fått päls) där kan man också gå upp till 2 stycken fuzzies några månader innan majsormen kan ta små vuxna möss vid ca. 1 års ålder.

En orm klarar mer än vad man tror, jämför bytet med ormens huvud.

Detta är baserat på vad jag har läst mig till men rätta mig gärna om jag skulle ha läst fel fakta. Har läst på mig denna fakta pga att jag själv väntar otåligt på min juvenil från medde. ( Kan de inte kläckts och vara leveransklara nuuuuuuuu)

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek