Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1795 ggr
Zsarorna
0

Leopardgecko - luftfuktighet?

Hej, vad ska en leopardgecko ha för luftfuktighet? Temperatur vet vi är 18-20 på natten och 25-30 dagen, men som sagt hittar ingenstans om  luftfuktigheten…

AndreasS
0

Mig veterligen så är leopardgeckon mer eller mindre ökenlevande. Den härstammar från Östra Iran till bortre delarna av Pakistan. Miljöns den lever i vilt är klippiga och torra ökenlandskap,
men även buskiga grässlätter.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

koffra
0

Jag har inte exakt luftfuktighet i huvudet just nu , men när jag hade ett gäng med leossar så hade jag fuktlådor som uppskattades väldigt mycket ! Vid öms så låg dom där tills det var klart .

Väldigt smidigt ! Sen behövde jag inte tänka på att fukta i terrariet alls .

Zsarorna
0

#2 okej, men då behöver vi alltså inte ens ha nån luftfuktighetsmätare eller ta reda på siffran? Utan hon klarar sig med sin fuktlåda och några enstakta duschar ibland (som hon tycker om att få).  Glad

#1 Vår hona älskar när vi fuktar med vattenspruta och kommer gärna ut och smakar och blir duschad, men var inte orolig hon lever i ett naturligt klimat i en naturlig miljö. Glad

En annan fråga när jag endå håller på ^^

Vissa människor tar ju matrial utifrån naturen och de "besprutar" (?) ju det från baktereir och sånt, men hur/med vad? Vart hittar man det?

AndreasS
0

#3 Svaret på din nästa fråga hittar du i denna tråd.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Zsarorna
0

#4 Tack så hemskt mycket för goda servicen :D!

AndreasS
0

Inga problem, vi finns till för att besvara medlemmarnas frågor och ingen fråga är för dum för att ställas. Har vi inte svaret så gör vi ett försök att finna svaret.