TV program om reptiler
På tisdagar på kanalen Animal Planet sänder dom 2 timmar om reptiler mellan 20.00 och 22.00. Dagens program handlar om:
20.00 - Jakten på jätteanakondan. Följ äventyraren Austin Stevens till Amazonfloden där han söker efter den tyngsta ormen i världen, den gröna anakondan som han fångar under vattenytan för att sedan få upp den på land.
21.00 - Kungskobran och jag. Kungskobrans bett sprider neurotoxiner som lamslår musklerna och så småningom leder till att andningen upphör hos människor.
Kan meddela att jag har kanalen och sitter klistrad framför tvn.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Man kanske lär sig ngt nytt, tyvärr missade jag dem dock men är ganska säker på att jag sett dem förr :)
dock så är jag inte så förtjust i Austin Stevens, tycker han är lite överdriven hehe

Austin Stevens är en mycket duktig herpare, men kan hålla med om att han e lite väl överdriven i denna programserie.
Kungskobror e min absoluta dröm!! Älskar dom, en dag skall jag finna ett exemplar som är värd att köpas!!
Jo Austin Stevens kan vara lite för mycket ibland.
#2 Jasså så kungskobran står med på din önskelista… Då lär du få bygga ut boden =) dom blir ju dryga 5m. Ganska intressant dock att dom bara äter andra ormar. Jag menar andra ormar äter det dom får tag i. Men såg igår att mannen som var med i programmet höll på att vänja om deras kobror dom höll till att äta råttor.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Det lär bli när jag har mer plats!! :)
Ja, dom går å få in på en diet där man blandar upp huvudfödan med rakade råttor! Men man måste vara försiktig då dom kan få matsmältningsproblem av för mycke råtta!
#4 Är lite nyfiken på hur det gått med nya boden, står den klar?
Skulle gärna vilja se lite bilder på hur det vart.
Jo, han nämnde det att dom doppade råttorna i nån sorts soppa som tydligen va gjord på orm.

Boden är i princip klar, håller på med det sista på innergolvet nu, sen e det "bara" målningen kvar!! Har fotat hela vägen å tänkte redigera en svit foton från start till färdigt men vill vänta med det till ALLT e klart! Så det kommer snart bilder!! :)
Låter kanon.