Olika geckos ihop?
Hej, hur fungerar det med att ha olika arter av Geckos ihop, är det nån som har någon erfarenhet av det, eller är det kanske till och med väldigt oklokt?
Jag tänker framförallt epå n leopardgecko hona som skall få en vän, hittar inte så mycket utbud på leopardgeckos just nu, och undrar som sagt om det går att ha henne med en annan typ av gecko…Hon är ju några år så vad är bäst en unge eller en annan vuxen?
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
vi hade en leopardgecko och en tjocksvansgecko ihop,,inga problem alls…

Regeln är att man aldrig ska blanda olika arter med varandra.
En leopardgecko mår bäst med en leopardgecko.
Vart bor du någonstans?
Jag tycker jag ser leopardgecko-annonser överallt!
Jag ska t.e.x sälja några av mina och en god vän ska sälja alla sina (här i stockholm)..
Lycka till i letandet! :)

man ska aldrig blanda olika arter inte ens olika geckos.mvh tira
Tack så mycket för infot till gröngölingarna ;) Det är ju detta som är sååå ljuvligt med detta forum. Är man minsta osäker så slänger man ut frågan i en tråd så får man hjälp! Lovely!!
Tack!

Jag har några leopardgeckos till salu om du är intresserad?
Finns mycket leopardgeckos till salu lite var och där. Expo Syd är om en knapp månad och där lär det väl krylla av leosar. Annars kolla blocket och/eller olika uppfödare: Stargeckos.se, Gekkogalaksen.dk, Angel´s geckos.se, Blackvelvet.com mfl.
Vi bor i ÖRebro, men vad tror ni är bäst en unge eller en jämngammal? Hon är ju inte precis aktiv tyvärr, lite övergödd frå förra ägaren men vi gör vårt bästa för att få ingågn aptiten och aktiviteten, en unge kanske skulle pigga upp henne? Hur svårt är det att skilja på könen? ÄR det chans att vi måste separera dem om hon är agrresiv mot andra? Tror nog itne att förra ägaren har låtit henne träffa andra leoasar…
tack för alal svar
Jämnstor måste den vara. Risken finns annars att hon äter upp ungen…
Övergödd har jag svårt att tro att en leopardgecko kan bli ;) Möjligen om den fått för mycket mat eller något, men aldrig hört om det innan. Då dom lagrar fettreserver i svansen, så brukar man säga att ju större svans - Desto bättre :)
Kollar du mellan bakbenen, så har hanarna bulor och porer som är "öppna", medan honorna brukar sakna dessa bulor och har "stängda" porer. Kass är jag på att förklara som vanligt ;)
Chansen finns ju, men det brukar gå bra att sätta ihop två honor, eller en hona och en hane :)
Lycka till!
Mvh,
Catarina
#8 Hahahaha, det va ju inte en tjej som vi trodde (djuraffären har sagt det till förra ägaren). Med din utomordentliga förklaring så såg man två tydliga bulor och två små små hål. Alltså en pojke. Då är det en tös vi ska hitta alltså.
Finns det någon bra sajt där det står om geckosars fortplantning? Typ hur ofta de parar/lägger ägg etc.?
#9 Du kan kika under länkar och sedan under Uppfödare, där finns några gecko sajter.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek