Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 999 ggr
Emelie89
0

Säljes! 3st majsormar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste tyvärr sälja mina snyggingar pga platsbrist..:(

Dem är tre stycken som funkar bra ihop…En albino motley hane samt två honor i färgen snowcorn och viltfärgad..

Hanen är lite över 2år..ca 100-130cm
Viltfärgade honan vet jag inte exakta åldern på men tippar 2-3år hon är väll också ca 100-130cm

Snowcorn honan är 1år och ca 50cm

Alla äter, skiter och ömsar som dem ska! Dem har aldrig varit aggressiva heller..

För alla tre inklusive stort terrarium med klippor och alla tillbehör vill jag ha 2000kr.

Mejla om ni vill ha mer info eller bilder på ormarna..
Emalowitch@hotmail.com

Emelie89
0

Glömmde nämna att det finns papper på snowcorn honan och motleyn…Dem är uppfödda av Jennie ---> www.majsormar.nu

Sandra-L
0

Varför har du en hane tillsammans med 2 honor? :S

honorna är långt ifrån redo att bli parade..

koffra
0

#2 Varför ska man inte ha dom ihop ? Dom parar ju sig inte förens dom är redo , eller ?

Mvh Jonny

AndreasS
0

Instämmer fullt med #3.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Sandra-L
0

De parar sig när de är är könsmogna. Hanen och ena honan är definitivt redan könsmogna. Den äldre honan (som redan är könsmogen) klarar nog av att lägga ägg. Men när den lilla snowhonan blir könsmogen (vilken hon kanske redan har blivit) så kommer hanen att para henne och hon lär inte klara en äggläggning.

Vanligt med äggstockning och död vid händelser som denna.

om de är könsmogna (vilken de blir kring 1 års ålder) så kommer de bli parade! Oundvikligt.

De parar sig när de blir könsmogna, de betyder inte att de är "redo" eller klarar av att lägga ägg.

Rekomendationen är att en hona ska väga 300 gram innan parning.

Jag tvivlar starkt på att en 1åring 50cm lång majsorm väger det rekomenderade 300 gram.

Sandra-L
0

Dessutom är din snowcorn ifrån Jenny, Majsorm.nu
inte jennie, majsormar.nu..

tycker det är fel av Sajtvärden att instämma med någonting som är helt felaktigt. Sajtvärden ska väl ändå vara ngn som kan någonting? Om man är osäker så ska man ej svara.

Det är helt fel att ha olika kön tillsammans när honan är så mkt yngre. Det kan vara livshotande.

MalinMalin
0

Kan bara helt instämma med Sandras inlägg.

Helt otroligt att tycka att det är okej att ha en 50 cms hona ihopa med en hane.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

AndreasS
0

Det jag kan säga är att personliga påhopp är nått jag inte accepterar.

Vill man kritiserar något så kan man ta det privat med mig och inte i forumet!

För den delen är jag inte någon expert på ormar men #3 har lång erfarenhet av ormar och där av att jag litar på hans omdömme eftersom han också är Medarbetare på sajten.

Låser denna tråd och ett ev. intresse för desa ormar hänvisat till personen som har dom.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Sandra-L
0

om du nu inte är ngn expert på ormar, hur kan du då ens instämma fullt med Koffra när Koffra inte var säker själv?

Det är inget påhopp på dig Andreas, jag skrev att sajtvärden inte borde skriva ett sådant säkert svar om sajtvärden inte är säker!
Om du nu inte är expert, hur kan du då vara säker?

Koffra ställde ju en fråga, inte ett påstående :)

Inlägget är låst för nya kommentarer