Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettmässor-expon-träffar
Läst 1296 ggr
Wassago
2008-08-31 10:00
0

Dagen efter...

Expot så står man där.. slut å tom, ja i plånboken å huvudet alltså, ormboden den blev full den.. Tänk att man aldrig lär sej det där om att man alltid får äta upp det man säger?? Förutom allt som var bokat så kom det ju med en del till.. Bla tre STOOOORA blandras pyton… Tiger/Nät pyton.. Mötte en gammal vän som jag kännt i över 20 år å han skulle lägga ner sina utställningar å undrade om jag kuunde tänka mej att ta hem dessa bestar å sen sälja dom. en biten oroar mej inte, dom lär bli sålda, men när? Dom går nämligen en aning trångt just nu å snälla e dom inte heller, tvärt om!!!

Fick dessutom med mej tre nya spindlar, en King Baboon, en Tigerrump duppelganger (tror jag det stavas) samt en helt underbart vacker genekulata.

En acutus vart det åxå, kallas snorkel huggorm på svenska, en mycket vacker orm med ett hiskeligt hemskt gift!

Ett tjugotal geckon kom det åxå med hem (fick dom) Gul- respektive Vithuvad gecko, men av dom så "snor" koffra ett gäng, sen ska jag plocka ett gäng å resten kommer att säljas.

Två nya Grekiska landsköldpaddor blev det i helgen åxå, en pojk å en tös!

Bilder kommer efterhand!! :)

Måste säga att jag börjar bli less på alla dessa miljoner leopardgecko å majsormsmorfer som alla mässer numera dränks i (inge ont om djuren) men det blir ganska enehanda för resten av oss ormfösare att se det ena bordet efter det andra svämmas över av dessa djur. Sen börjar jag undra hur i herrans namn det finns avsättning i detta lilla land för alla dessa leosar å majsormar, för som sagt dom massproduceras och krängs för ganska otroliga priser… Undrar i mitt stilla sinne hur många sådana djur som kommer att driva runt om ett par år.. majsormarna börjar ju redan bli problem.. kompanjonen å jag räknade ut att vi tillsammans å bara i år blivit erbjudna över femtio majsormar gratis i över 7 el 8 morfer..

Hur blev det för er andra?? Nöjda å glada? nya djur?

Väl mött//I.

Wassago
2008-08-31 10:02
0

Humm.. glömde ju att jag dessutom fick med mej ett par förbokade Puffaddrar hem, helt ljuvliga små as!! :)

Asa-N
2008-08-31 10:35
0

Jösses det var inte lite du fick med dig hem!!

Ja detta med alla majsisar och morpher har jag och en annan också diskuterat. När jag letade majsis så gick det i stort sett 13 på dussinet!! Vissa till, i mitt tycke, rent löjliga priser och andra helt gratis. Tror inte folk tänker på att de kan bli så gamla som de kan.

Hälsa de "ljuvliga små asen" *hahaha*

Wassago
2008-08-31 11:09
0

Japp! bidde en del.. ska hälsa dom små asen! :)

PaaatyPalm
2008-08-31 12:54
0

oj va mycket ^^. Själv så va jag där och köpte bara litte smått som en mea stor petbox, Sepiaskal, Kalttillsats, en barkbit, kakelackor (mat), en blomma & en dv. skäggis :D hehe. Är jätte nöjd med mina köp men som sagt va det inprecip bara drygt o gå där för det va bara geckos. Överallt. Hade varigt kul med litte annat, litte ovanligt. Är ganska tuvärr besviken på detta års expo, förra året va bättre.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Ladyinred
2008-08-31 15:22
0

Här hemma fick jag min dumboråtta och mina fyra satinmöss som utlovat. Sen blev det en rosenboa till gubben och en normalfärgad ettårig majs (väldigt röd) till grannen. Nästan så att den ormen var lite fin :P Sen träffade min gubbe en repi polare och pep iväg, lämnade mig med pengar och instruktioner "köp dej nåt" och det gjorde jag. Men inte vad han räknade med. Jag kom hem med en Liasis mackloti. Säljaren sa att ormen blev 1,8 m så där känner jag mig lite blåst. Men i övrigt är det en himla trevlig orm och jag är inte missnöjd med mitt köp. Mest lite orolig över storleken…

koffra
2008-08-31 21:10
0

Hej Allihop !

Ja det har varit en hektisk dag för de flesta och även så för Ingo , Ralle och mig själv .  

Sålde av en drös med ormar och krokar. Det jag själv blev vid var 1.1 Boa c. i. Costa rica , 2.2 Hondurensis i de 3 olika viltfärgade exemplaren , 1.1 Thayeri (mexikansk kungssnok) . Sen blev det några kilo råtter/möss och kycklingar (fryst) .

Nja…. det va nog allt …. eller jo , Jag fick ju hem 1.4 natalpälsråttor hem åxå som jag kommer att ta lite kullar från .

Jag skulle även fått hem ett par änkor , men "säljaren" råkade glömma dom hemma ;)

Ja ja ! En trevlig mässa fö . Kanske lite enformigt med leossar , kp och majs på vartannat bord ….

Sen får man ju absolut inte glömma av allt det trevliga folket man träffar !! Det är ju minnst halva nöjet ! :D

Mvh Jonny

Asa-N
2008-08-31 21:47
0

Ett par natalpälsråttor ska det komma hit också vad det lider :o))

Wassago
2008-08-31 22:58
0

Visste väl du skulle falla till föga för Natalerna Asa-N ;)

Asa-N
2008-09-01 07:31
0

Hahaha ja men de är ju så söta *S*