Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettbilder
Läst 4254 ggr
MalinMalin
0

Min nya kille :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en kille som följde med mig ifrån HammSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

AndreasS
0

#0 Riktigt läcker.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[peter54]
0

Malin

Törs man fråga hur mycket du fick "dega" för den?

Wassago
0

Peter! E ju en Kungspyton, kostar väl en 500 kr ung!! Eller e sånna med annorlunda färgteckning billigare?? Oskyldig

Men han var fin!

[peter54]
0

Ingo

Självklart måste en sån konstiger en va billigare, de e' vällan bara ormar utan färg som kostar flis, eller?

Foten i munnen

Wassago
0

Kan jag inte tänka mej att dom gör Peter, har dom ingen färg alls måste dom väl vara gratis?? Urblekta å dana!?! Tyst

MalinMalin
0

Han kosta en hel del deg,närmare bestämt 1500 Euro Skrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Wassago
0

ujuj.. för en kungspyton????

Å jag som får en renrasig Boa c longicouda för bara 1100€ å sådana finns det inte många alls av… Nu e det max två-tre månader kvar till jag kan hämta mitt par!! Tösen ligger i Tyskland å väntar å killen som e på ingång från staterna! Väntat i 18 år på ett par sådana.. Kungspyton i regnbågens alla färger finns det ju miljoner av!! Märkligt, men smaken e ju som bekant som baken.. delad!! Glad

Hoppas du får mycket glädje av din kungspyton MalinMalin!!! vacker e han ju, men max en 7-800 skulle jag betala för en kungspyton!

Väl mött//I

MalinMalin
0

Och jag skulle inte betala många kronor för en boaormTungan uteTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Wassago
0

Tur som sagt att smaken e delad, men e ju så att ovanliga arter oavsett art e dyra, men kungspyton e ju inte så ovanlig direkt! Flört

[peter54]
0

Problemet är ju att morfdjuren drabbas av extrem inflation väldigt snabbt. De första exemplaren av en morf kan kosta hutlöst mycket, men bara efter ett par år är de nere på samma nivå som alla andra individer av samma art.

Jag har en kompis som köpte ett par majsormar i någon supermorf som jag inte ens kan uttala bara för tre år sedan och han betalade 300€ st för dem då. Nu såg jag dem för 60€ på Expo Syd.

Jag tycker att den där kungspytonormen är snygg, men jag skulle aldrig betala för morfen eftersom den bara är värd de pengarna idag. Om några år har den devalverat radikalt. Specifika underarter och lokalitetsdjur däremot, håller värdet bättre eftersom tillgången är såpass begränsad.

MalinMalin
0

Vore den morphen vanlig så hade den inte kunnat haft ett sådant pris.

Du gillar Boor och jag gillar Majsar och KP,ingen art/morph är sämre eller bättre.

Allt är tycke och smak.

Ja,så är morphlivet…jag har köpt morphade Majsormar iaf upp till 1000 euro och året efter har dom bara kostat knappt hälften och sedan fortsätter dom att sjunka desto fler av den morphen det kläcks.

Antingen betalat man dyrt eller så väntar man några år och får just den morphen man vill ha för billigare pengar.

Valet är upp till var och enSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Wassago
0

Precis Peter och om två år så blir dom knappt av med dom gratis å sen står en annan där som en fårskalle å försöker finna nya hem i en takt som inte e i närheten av hur många som rasar in trots all hjälp från andra herpare runt i landet så till slut tvingas man avliva det som ingen vill ha.

Jag älskar majs å kungspyton Malin, men inte morfaveln just pga att den går ut över djuren, då endast dom senaste morferna är häftiga å inkomstbringande å då ska alla som har råd avla järnet å sen när marknaden e mättad går man vidare på nästa nya häftiga udda morf osv…

Menar absolut inte att klanka på dej eller gå till personangrepp Malin det hoppas jag du förstår, det är sakfrågan, att djuren är dom som blir lidande i långa loppet! Plus min plånbok då jag får betala en jäkla massa foderkostnader för dessa morfer medans jag försöker finna nya hem åt dom när ingen längre vill ha dom!!

Jag känner inta att valet e upp till var och en.. känner inte att jag kan välja att slå ihjäl majsisar på löpande band bara för att just den morfen inte e "inne" längre å marknaden är mättad och folk inte vill ha kvar dom å inte hittar nya hem åt dom så fort som dom önskar för att dom inte längre har plats för dom då "nya projekt" e på gång med nya morfer…. Jag kan inte säga -"Ta hand om er skit skälva, för jag vet att det gör dom inte utan då släpper dom ut dom i naturen i stället eller byter bort dom mot öl på krogen (Japp, varit med om detta åxå) eller i bästa fall fryser in dom.. Eller lämnar dom till fårskallar som mej då…

Väl mött//I

Wassago
0

Sanningen e till å med den att jag har en av dina morfer gåendes i min anläggning i denna stund, som en köpte för 700kr förra året av dej, killen som köpte den har gått vidare till andra arter… å det e inte den enda jag fått in från din uppfödning, och andras med då givetvis! Men till sist hamnar era morfer hos mej eller liknande fårskallar, eller i frysen eller i naturen.. Vi får ta hand om problemen med morfaveln, ni pengarna…

Du gör ju iof det kloka ekonomiska valet. Mitt hjärta säger mej att jag ändå gör rätt val trots att fästmö å plånbok skriker åt mej! Glad

så egentligen har du rätt, jag kunde valt annorlunda..

[peter54]
0

Men när det gäller kungspyton kommer de nog aldrig att bli såpass "värdelösa" i folks ögon att man hanterar dem så illa. Hur det än är så är ju djuren fina och de fortsätter att vara det även när priserna sjunker.

Jag skulle inte välja att köpa en morf för 1500€, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en sån kungspyton som du visar här Malin, den dag när priset ramlat ner till en tiondel.

Den här är i alla fall fin, vad kallas den Malin?

MalinMalin
0

#12 & #13

Hmmm..Nu är jag inte direkt känslig av mig och tar inte av mig av människors påhopp,men du ska nog ta det lite försiktigt på sånna påhopp som du skrivit ovan för många kan uppfatta det som personangrepp.

Sedan måste jag påpeka att just sånna åsikter som du har om slit och släng morphdjur är just sånt som sänker morphdjurens värde.

Jag har aldrig haft problem att sälja majsormar,inte ens normalfärgade majsormar och jag kan välja och vraka till vem jag säljer till,för jag ställer krav på dom som köper av mig.

Sedan betvivlar jag starkt att du har nån av mina sålda ungar…isf vilken morp är där på den ormen?

Men jag har aldrig nån brådska att sälja ormar utan jag tar tid på mig tills jag hittat hem,men det åsikten du har förmedlar känslan till många som har morphade djur att

""Detta är bara en normalfärgad majsorm eller en normalfärgad KP och det säger ju en del att dom inte har något värde så jag får väl inget för den stackars ormen,så jag skänker nog bort det ist eller kanske rent av släpper ut den""

Och därför far en del stackars reptiler bra illaRynkar på näsan

All din inställningen "att det är bara en jäkla kungspyton" är precis sånna åsikter som orsakar alla dom dåliga vibbarna och gör massa reptiler en otjänst.

Ändra attityd och tänkt att alla gillar vi olika och där finns alltid nån som precis den där lilla speciella ormen/reptilen.

Precis som du gillar den typen av boa du berättade om,precis som jag gillar morphade majsar och KP och Peter 54 gillar sina läckerbitar osv osv.

Nu gäller denna tråden inte åsikten om vad du eller nån annan gillar morphade djur,och vill du fortsätta och prata om det föreslår jag att du öppnar en ny tråd om det och inte förstör denna mera.

Morphen heter Bumblebee Skrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Wassago
0

Vari personangreppen skulle ligga begriper jag inte, men du har helt rätt i att tråden inte skulle gälla huruvidda man gillade morfade djur eller inte, så därmed avslutar jag min del i denna tråden, men som sagt nåt personangrepp har jag defenetivt inte gjort!

Morfen ska heta Albino motley phet Butter och är en hane köpt hos dej enligt förre ägaren å ser inte varför han skulle ljuga om det!

Och min inställning som enlig dej Citat "bara e en jäkla kungspyton" är möjligen din tolkning, skrev att det bara e en kungspyton å det är det, om man så plockar fram en chackrutig kungspyton så är det ändå bara en kungspyton/eller kungsboa/eller majsorm eller vad det nu e..  Å jag gillar kungspyton som jag skrev! Det är den kommersiella "inne" aveln av morfer jag inte gillar och det är en helt annan sak.

Å som jag tidigare skrev, ormen e fin och jag gillar kungspyton.

Väl mött//I