Foder köpes =)
Har du något utav detta som du säljer för en liten peng? Behöver lite mat till igelkotten min. mjölmask, mus pinkies (frysta!), zofobas, rosenbaggslarver, kackerlackor eller syrsor?
Skickas gärna om det går. Jag har inget körkort! Jag bor i Bollnäs som ligger i Hälsingland. kan även ev ta mig till Söderhamn.
mejl/msn: Anniiie86a@hotmail.com
Gjorde en sökning via hitta.se och fann dessa.
Någon djuraffär i Bollnäs borde sälja sån typ av foder som du söker.
Jag köper själv Zophobas och syrsor till min skäggis och betalar 2 kr/st för Zophobasen och 3 kr/st för syrsorna. pinkisar kostar mellan 5-10 kr/st beroende på tillgång och efterfrågan.
Att skicka insekter är inte att rekomendera då man riskerar att många är döda när man får hem dom. Fryst skulle jag heller aldrig vilja he skickat då det tar minst 2 dagar innan jag fått hem det vilket också är förmodligen upptinat.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Maja & pluto vägrar jag handla ifrån. Och dem andra djuraffärena är lite klena.
Frysta det vet jag. Men tänkte om det kanske fanns någon i närheten som sålde =) Så kan man bara möta upp eller något sånt. även insekterna då.
Men ska kolla me ena djuraffären igen o se vad gubben säger… :P

Om man köper fryst foder i större mängder så klarar det sig.
Jag beställer ibland hem fryst och då beställer jag minst några hundra åt gången, då klarar de sig! Om du inte behöver så mkt så kan du ju alltid höra runt om ngn du känner vill sambeställa..
Helst då inte bara beställa pinkisar då de tinar mkt fortare.. :P
Insekter går aldelles utmärkt att skicka, jag får mina på post varje vecka. Går utmärkt!
Det gäller bara att det är bra kvalite på insekterna!
Han jag beställer av skickar tex. på en tisdag, jag har dem då på onsdag. Inga problem! Inga varken slöa eller döda insekter :)
Låter bra det! :D
på repti.net finns även ett par människor som skickar levande syrsor på posten, jag har själv beställt. billigt och bra :)
#5 Det finns en del som gör det. Under länkar finns det länkar till företag som sysslar med försäljning av foder via postorder.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ok =) Ska vänta en stund till. Min farsa kanske lyckas få hem några snart. han är faktiskt zoolog. men han är så seg att beställa o få hem typ. så man kollar på andra ställen :D hehe Men ska kolla under repti.net. kanske går snabbare ändå :D

Zoophobas för 3 kr st! OJ! Jag tycker vi tar mycket när vi tar 1 kr st! Tidigare hade vi 1 kr st eller kg pris. Fast det var löjlig skillnad, så nu tar vi 1 kr st jämt. Jobbigt när folk ska ha många, att man ska stå och räkna. Fast vi tjänar ju mer på det…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#8 Jag betalar 2:-/st för Zophobasen och 3:-/st för syrsorna.
Jag betalar 1 kr st för zophobasen här i stan med
Hmm, dax och prata med zoo handlaren nu då….
hehe :P tror det ^^
Där jag handlar där köper dom in sina från Cricket Express.

Vi har köpt fån Imazo, sen länge från öööhhh, nu står det stilla, minns inte alls vad företaget heter. Hur som, så började de krångla, och vi gick tillbaka till Imazo.
Att sälja foderinsekter gör man vinst på. Folk måste ha dem, sköter man dem det minsta är det inget större svinn på dem heller. Butikerna går däremot förlust på att sälja reptilerna. Tillbehör och mat gör man pengar på, inte att sälja levande djur.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter