Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettgiftormar
Läst 4322 ggr
Wassago
0

Uppvaktning/Parning/Anatomisk närbild...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår gick min (icke namngivna olivgrönbruna hane) ut hårt och uppvaktade honan under ett antal timmar!

Wassago
0

Efter några timmar resulterade uppvaktningen i parning!

Wassago
0

Lite anatomistudie för er som aldrig sett det manliga könsorganen på en orm så ser det ut så här!

AndreasS
0

Bara att gratulera Wassago.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Rainbow_Reptiles
0

#2  eejhuuuu!!!  Fot i munnnen  hehe… men grattis hörru!

WesthKiowas
0

Ha ha, tur att jag aldrig såg det på mina ormarSkrattande Jag hade nog dragit iväg dem till veterinären och trott att det var något alvarligt fel. Generad Vet ju givetvis att de har sådana men hade inte kunnat föreställa mig att de såg så ut. Tack för undervisningen!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Wassago
0

Skrattande, Var lite därför jag la in bilden här WesthKiowas! Många har aldrig sett hur det ser ut och mer än en har hört av sej halvt panikslagna när dom väl sett hur det ser ut i tron att det var som du skrev "någåt alvarligt fel!

I sånna här lägen e det bra med en vettig kamera, känner många ssom haft ormar i åratal och det enda dom sett är just "bara" ett par sammanslingrade svansar! Kul att det varit givande!

Väl mött/I.

Sockerbubbla
0

Grattis Wassago, har aldrig sett en ormhonas könsöppning, kan du lägga upp en bild på det?

[peter54]
0

Än så länge ingen parning på San Pedro bergskungssnokar, jag gissar att det blir en semivila i april, det brukar krävas. Med maximalt flyt har jag fem honor som teoretiskt sett skulle kunna ge ägg i år.

Däremot har jag sett parning på mina kaliforniska kungssnokar "reverse spotted" och på ett av mina Chihuahua bergskungssnokpar.

Släpper ihop sinaloamjölksnokarna imorgon. Desert californiaparet har gått ihop en vecka och honan har ömsat, så hon borde ha ovulerat och vara mottaglig, men jag har inte lyckats observera någon kopulation.

Conta
0

Du! Jag tingar redan nu, är det ok?

Underbara ormar!!

Wassago
0

Det vet du Conta!! Skrattande

Japp, verkligen underbara ormar, kan du fatta att nån säljer så fina djur? Flört

Conta
0

Nej vilket pucko, undrar vem det kan vara?????!!!!!!!!!!!!

Wassago
0

Instämmer!! Men för övrigt verkade säljaren ok! Glad

Conta
0

Tack du

floppy
0

#6 När våran boa som vi hade förut visa upp vad han hade ropa jag på sambon o skrek att "Robinson har nå stort sår, kom o titta". Fick sen förklarat va det va… Glad

Asa-N
0

#14 Jag hade nog fanken trott samma sak, det såg ju i alla fall inte ut som… ja ni vet vad Skrattande

[peter54]
0

En av mina kaliforniska kungssnokar "glömde" att dra tillbaka sin ena hemipenis efter parningen för två år sen. Den torkade ihop och efter några veckor föll den av. De har ju som tur är två stycken, så han är fortfarande igång varje vår och har blivit far till ytterligare två kullar sedan den här incidenten.

Asa-N
0

Typiskt killar att glömma en sådan sak Skrattande

floppy
0

Haha, kan inte annat än hålla me… Skrattande

[peter54]
0

Öh, ni vet inte vad blixtlåset i gylfen kan ställa till med, det hör jag det Tyst

Wassago
0

Ha ha!

Asa-N
0

Peter, kör med joggingbrallor, de har resår i midjan *hahahaha*

AndreasS
0

Jag kör med jeans med knappar just för att undvika olyckorna med blixtlåsen.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ladyinred
0

det är ju inte allt för ovanligt med gylf incidenter i komedier och jag har funderat på om det ens e möjligt i verkligheten. Måste ju vara om man råkar ha alla kallingar i tvätten eller nåt och går utan i så fall :S

[peter54]
0

Olyckor kan hända med kallingarna på, jag garanterar Flört

#21 & #22

Jag avskyr knappgylf och på den tiden det begav sig köpte jag alltid Levis 505, samma som 501 fast med dragkedja istället för knappar i gylfen.

Det var dock inte med såna brallor olyckan skedde utan med ett par trilskande manchesterbyxor.

I dagsläget har jag dock inget problem eftersom jag inte har pinkat sedan 1992 Skrattande