Tragisk händelse
hej i fredags försökte jag mata min mjöksnoks juvenil som jag försökt mata sen jag fick honom för typ 1 månad sen tror jag det var men som alla ggr tidigare vid försök till matning så ville han inte ha så jag gav pinkisen till minandra mjölksnok som är större.och sen gick jag ut därifrån.sen kom jag in dit i lördags och upptäckte att ormen rymt jag letade och letade men hittade han inte sen nu inatt vid 7.15 då fick jag se något på golvet i köket och det ser ut som att vara min lila orms en bit av svansen nu till min frågaa kan en orm leva om den mist en bit av svansen ?om nu det är svansen det vet jag ju inte har katter kan dom har gett sig på ormen?nu vet inte jag hur han kommit ut från det rummet jag har mina reptiler i ett rum och dörren är stängd dit in så allt är ett mysterium.jag hoppas ju innerligt att jag hittar ormen vid liv snyft suck så tragiskt det kan bli att detta hänt mvh pia
#0 Har pm:at dig
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Låter som katten har fått extra lördagsgodis. Katter tar alla ormar de kommer åt i alla lägen förutsatt att ormen inte är för stor.
Lyxmiddag.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

ok ormen var ju inte alls stor.sen med tanke på biten jag hittade på golvet och det såg jag direkt stämde in på färgerna på min lilla mjölksnok.sen är frågan hur mkt katterna fått i sig om ormen lyckas smita iväg och katterna bara fick den lilla bit jag såg på golvet.det vet jag ju ännu inte men har inte sett mer av ormen ännu i alla fall.kommer med mer information om jag nu hittar han vid liv men kan han leva om nu det bara är den lilla biten jag hittat han förlorat`?mvh pia
#4 Håll koll i kattlådan där du kan finna spår om det är så att katterna tagit den.

ok ska göra det fick höra av en kille att ormen hade hjärtat nere vid svansen kan det stämma ?han sa att katterna har tagit den .hoppas det är så då så han inte lider.en av katterna var väldigt lös i magen igår kan et bero på ormen tror du?mvh pia
Sannolikheten är väl snarare att katten ätit upp allt utom den lilla del du hittade och isåfall hittar du ingenting efter ormen utöver den lilla svanssnutten.
Hjärtat nere vid svansen? Det var ovanligt korkat uttryckt om jag får säga vad jag tycker. Alla ryggradsdjur har naturligtvis samtliga vitala organ skyddade av revbenen. Svansen på ormen innehåller ingenting annat än den förlängda ryggraden och lite muskler. Hanar har sin hemipenisficka i svansroten, men annars finns där ingenting vitalt.
Jag tror inte att katten blir lös i magen av att äta en orm.

ok tack då vet jag det,det var en kille som sa att ormar hade hjärtat vid svansen jag tyckte det lät väldigt konstigt fattar inte hur han kunde säga det.hjärtat sitter väl mer mitt på ormen som jag fattar det.så du tror inte ormen lever?att katten bara fick tag i den lilla bit jag hittade?usch det är hemskt ialla fall det som hänt har inte sovit inatt sen det här mvh pia
jag vill bara säga att chansen är stor att din orm lever,har råkat ut för detta 2 ggr i mitt liv(i min ungdom först o sedan 1ggr för ca 10år sedan)då katten fått tag på lilla ormbebisen o käkat upp svansen el åtminstonde bitit av den,hittat blod på golvet,men sedan oxå funnit ormarna vid liv eft mycket letande.(den ena hade lyckats ta sig in i videobandspelarens motor)men båda överlevde.om de ska ha chans att överleva i det långa loppet beror på VAR på svansen de blir bitna el avkapade.är "bajshålet"kvar så har de goda chanser att repa sig.har de däremot blivit kapade ovanför så dör de ju naturligtvis.lycka till med din orm,jag tycker du ska leta eft honom,o små juventiler är duktiga på att gömma sig,de tar sig in varsom helst,o du kan lyssna eft den på natten el kvällarna,då brukar de röra på sig,men hoppas du hittar den före katten denna gång.