Skaffa spindel
hej, jag har tänkt att skaffa mig en spindel. jag har redan ett terrarium och det är ca 47x27x32. spindeln ska hällst va lugn och fin.. jag är nybörjare så har ingen ärfarenhet av fågelspindlar. hur ska inredningen se ut? kan man ha barkspån i bottnen? stenar som inredning? (lavabergsstenar ex). villken spindel är bäst att ha som nybörjarspindel?^^
Detta kan nog koffra svara på. 
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#1 Okeeey:P

Tyvär så är jag inte så värst duktig på spindlar….. Har själv bara 1 enda och det är den enda erfarenheten jag haft .
Men i mitt fall så valde jag att skaffa mig en Grammastola rosea som jag tycker är trevlig =) .
Denna arten är väldigt lugn och fin av sig och brukar bli vana vid hantering , men däremot så kan dom ha sina pauser i maten men oftast inget allvarligt.
Innredningen till min består av en låg vattenskål , några korkbarkbitar och småsten och lite gömställen. Som bottenmaterial har jag lite täckbark , torv och sand som håller fukten på en bra nivå .
Det jag har förstått så ska man undvika sten eller liknande i spindelns terrarium pga om dom skulle falla på stenarna så kan dom i värsta fall spricka…. Så därför bör man inte inreda på höjden . Jag har själv inrett väldigt lågt så att om hon skulle trilla ner så blir det mer som om att hon välter bara .
Maten är ju det smidigaste man kan tänka sig =) . Jag kör lite blandat mellan pinkisar och syrsor . Det är väldigt viktigt att man inte matar med pinkisar för ofta då dom kan ta skada av övervikt.
Detta är min lilla "erfarenhet" som jag delar med mig . Så det jag kan rekomendera är att skaffa en rosea . Har funkat skitbra för mig ! =) . Så kan jag ju passa på att smyga in lite reklam ….. Min spindel är till salu om det kan vara nåt intressant ? Anledningen till att sälja hon är för att jag skär ner lite på djuren och har sagt upp min lokal .