Djungelns lag i köttdisken
Att man kunde köpa studs, krokodil och bison visste jag men inte pyton i svenska mataffärer.
Läste en artikel idag i vårnan lokala tidning VLT om detta imorse.
"Krokodilerna och pytonormarna föds upp industriellt för skinnet. Köttet är egentligen bara en biprodukt."
Kilopriset för pyton ligger på 689 kr/kg och krokodil ligger på 489 kr/kg.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Kan ju säga att det faktiskt är mycket gott!
Jag som kock har haft äran att få både smakat och tillagat mycket av de djur som nämns men inte pyton.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jag har sett även känguru, skallerorm och zebra. Konstigt med tanke på att samtliga zebra arter är utrotningshotade och Cites listade.
//Joe, Spårvagnsförare

zebrerna kommer bla från det som slaktas ut privat samt från djurparkerna. Mycket gott å magert kött!!

Djurparker får inte slakta djur för att sälja köttet eller andra delar.
//Joe, Spårvagnsförare

Att dom får och gör å har gjort under alla år jag arbetat både i svenska å utländska djurparker, vartenda år!

Det är iaf inte tillåtet. inte i europa eller nordamerika iaf.
//Joe, Spårvagnsförare

Dom gör det i vart fall å det e ju knappast någon hemlighet, varje höst läser du väl om björnarna som slaktas på djurparkerna när säsongen e över?? Det köttet går till lyxrestaurangerna bla. Å jag har aldrig hört att det skulle vara förbjudet.. i vilken lag skulle detta stå? Har svårt att tänka mej att våra djurparker här i Sverige skulle göra sådana lagbrott!! Å då har jag ändå jobbat många år på flera av landets större djurparker. Djur som e listade utomlands och föds upp på farmer får åxå användas som föda om det bara finns cites papper på djuren.

Någon som såg Gordon Ramsey´s F-Word i söndags? Hans reporter var på en krokodil-farm i UK där man födde upp krokodiler för mat till restauranger, väldigt intressans faktist:) Någon mer än jag som ätit krokodil?
Har tillagat och smakat men det var inget speciellt i min mening.

beror nog på Hur man tillgar det, när jag åt det så tycket jag det var jättegott!:)

Får instämma med Johan! Tyckte det var mycket gott och en mycket annorlunda och originell smak och konsistens på köttet!

Exakt! Konsisten var mycket speciell men bara i positiv bermärkelse:)
Kanske bara är jag som föredrar den klassiska "svenska" a la carte maten.

är det husmanskost du menar?:)
Nej jag menar det internationella och nationella köket.

okej:)