Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 3327 ggr
Mona22
0

vad kallas denna färg.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har en majsorm som jag inte kan färgen på. har egentligen inte brytt mig men det ser inte ut som en vanlig röd allafall.. mycket ljusare, skickar bild så får den som vet skriva.

AndreasS
0

Det ser ut att kunna vara en amelanistisk, även kallad röd albino.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mona22
0

han har röda ögon så det stämmer nog det du säger. tror på dig Skrattande

Asa-N
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan ju jämföra din majsis med min Kludd :o) han är amelanistisk :o)

Liiisen4
0

skulle vilja säga en kombination av amelanistisk och bloodred, het eller nått?

[peter54]
0

Nä så kan det väl inte vara. Jag trodde att "bloodred" innebar att den är röd på andra delar än just sadlarna som alltid är röda eller bruna.

Skillnaderna mellan dessa två är väl bara att de har olika färgton, det behöver inte betyda att de har olika morfologiska egenskaper, eller?

AndreasS
0

Detta är en bloodred.

Detta är en Outcrossed bloodred.

Källa: majsorm.nu

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Morfer kan jag inte ett jota om inte min grej!

Sandra-L
0

Morpher på majsormar är min grej som tur är.. ;)

jag får ju tyvärr inte länka till min hemsida men där har jag beskrivit alla morpher och gener som finns hos majsormar.

så om ngn är intresserad av att lära sig därifrån så får ni gärna kontakta mig via pm :)

Det finns ett enkelt sätt att ta reda på om den är bloodred eller ej.

Bloodred har ALLTID helvita magar, det har ej vanliga amels.
Man kan omöjligt se om en majsorm är het bloodred, man måste veta ormens genetiska bakgrund för att veta detta! :)

Trollhassel
0

Tycker den ser ut som en amelanistisk liten rackare också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler