Desinfektion av terrarium och grenar?
Jag har ju min lilla Phoenix i dvala och ska rengöra hans terrarium samt kanske sätta in nån ny gren om jag hittar… men vad ska jag använda för att rengöra dem?
Finns ju speciela reptildesinfektioner men finns det nått vanligt man kan använda…?
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Snälla finns det ingen som kan nått om detta?? Har redan tömt terrariet, det är rent glas… hade verkligen velat desinfekterat det ikväll.
Jag har hemma jodopax och klorin men vet inte om de är för starka eller skadliga för reptiler även fast man späder ut och försöker torka bort…
Det funkar med helt vanligt miljövänligt diskmedel. Det har jag alltid kört med, bara att se till att skölja ordentligt.
Grenar kör du i ungnen (om dom får plats) först skrubbar du med rotborste och kallt vatten. sen räcker ca 75 grader över natten
#3 Ok Tack!!
Jag gör rent med vanlig såpa, grenar skrubbar jag och sedan fyller badkaret med kokande vatten.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
ska det vara rent på mikronivå så finns ju virkon att köpa på apoteket.