Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettterrarieteknik
Läst 2883 ggr
AndreasS
0

Äntligen nytt

Nu har jag äntligen fått tag i ett nytt terrarium till min skäggis. En vän till mig och min sambo ska flytta till England och har ett gammalt terrarium ståendes i källarn som jag får ta annars hade han kört det till återbruket.

Nu ska jag bara se till och få hem det, lite svårt med det när man själv saknar den rosa lappen och bil. Men har säkert någon snäll kamrat som kan hjälpa mig att få hem det.

Terrariet är i trä och det har bott en majsorm i det tidigare, samma majsorm som jag nu håller då jag har fått den i från min och sambons vän då han skaffade sig en boa.

Återkommer med bilder och dyligt när jag har terrariet hemma och har ordnat till det för min skäggis och att han har boat in sig i sitt nya hem.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu har jag vart och hämtat det nya terrariet samt gjort iordning det. Det var på tok för litet för min skäggagam så min majsorm fick ta det och skäggisen fick ta det majsormen hade. Reptilerna är glada och nöjda så även jag.

Lägger in en bild på det. Majsormen jag har bodde i detta tarrarium innan jag fick hem henne till mig för dryga året sedan.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[kobbeuffe]
0

De va ju riktigt snyggt. Vad har du för skenor till glaset??

AndreasS
0

Dom är i plast.

Terrariet mäter 104x52x54, till värmen har jag värmekabel och så sitter det 3 halogen spottar i taket vet dock inte vilken watt de har.