Köpa spindel.
Är grymt sugen att införskaffa en spindel. Det skulle isåfall bli min andra. Den första var en Grammostola Rosea som jag var tvungen att sälja pga flytt och en fostermamma som är spindelhatare. Är sugen på en likadan eller kanske en Grammostola Pulchra. Vilken skulle vara bäst tro? Och finns det nått ställe i Kalmar-området som säljer spindlar till hyffsade priser tro?

De arterna brukar det inte vara några problem att få tag på. Jag skulle helt klart valt G.pulchra. Hoppas du hittar vad du söker! Kolla repti.net och zoonen.com.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Brachypelma smithi ska visst vara en lugn och relativt lättskött art. Plus att de är väldigt vackra. Funderar faktiskt på att införskaffa en själv.

Ja, det har du rätt i. Om det inte bara är de två arter som nämns ovan som är av intresse så kan jag också rekommendera B.smithi.
De är utmärkta spindlar för nybörjare.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag har faktiskt kollat på Brachypelma smithi. En riktigt vacker spindel! Och eftersom den är relativt lättskött så, ja vi får se. Ska kolla närmare på Brachypelma smith och Grammostola Pulchra. Lär komma med svar när jag väl gjort mitt val :) Tack för tipsen!