Majsormar
Hejsan Alla
Jag har två majsormar på ca 8-9 månader,hona och hane, och det är mina första ormar jag har själv! jag söker gärna hjälp och råd om majsormar, så alla som har erfarenhet om dom får hjärtligt gärna skriva till mig. Jag hade tänt på att starta en upfödning. Jag hade tänkt mig att köpa en orm till, hona. Någon som har någon billig orm vid samma ålder får gärna också höra av er. vill gärna ha råd om uppfödningen och lite skötsel.
MVH Sofia
#0 Om du har tänkt dig starat en uppfödning på majsormar så tror jag nog att du får skaffa dig lite mera erfarenhet och kunskap om majsorm först. Om du kikar bland våra artiklar så hittar du en del om just majsorm. Sen kan du kika bland våra länkar där finner de några länkar till folk som föder upp majsorm. På den här sidan hittar du massor med intressant läsning.
Mvh
Andréas
Sajtvärd
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Hejsan, jag har varit och läst allt jag kan om majsormar. Jag har även varit inne på hemsidan du föreslog. Tack för tipset!
MVH Sofia
#2 Du har även ett mycket bra forum på den sidan där man kan få en massa tips och råd.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
ja, jag har märkt det. Det är väldigt bra!
Vad mer exakt vill du veta :) har haft orm sen jag var 14 år:)
Om lite mer beteende, och hur olika saker sker tex när dom är gravida och hur jag vet och lite hur dom betersig när dom har ägg och jag ska veta när jag ska ta ut hanen m.m.
Avel med andra ord, de är rätt mycket att tänka på.
läs detta, de är allmänna saker som är bra att veta om majsormar :)
Lycka till..
Redigerat av Sajtvärden.
skulle kunna sitta hur länge som helst med att förklara, men ha tyvärr inte den tiden, men kolla runt på alla möjliga sidor så kommer de gå bra :)
#7 Inte mycket att läsa på en enirokarta med beskrivning mellan Mjölby och Solna.
Det blev fel =/
Men det allra viktigaste att tänka på är att:
Förutom att Majsormar är inte det lättaste att få sålt. Är att man dvalar dem innan.
http://web.telia.com/~u45603599/majsorm.htm
NU ska de nog bli rätt länk..
Tack så mycket, sida är väldigt hjälpfull :D
Så lite så :) kul att hjälpa till :D
Hejsan jag har ormbebisar röda de är födda i juli 2008. jag ahr annons på dom om du är intresserad.. Jag föder upp majsormar och en majsorm är könsogen vid två års ålder.
Hör av dig så berättar jag mera.
Kan du skicka bilder och priser till mig?