Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1120 ggr
Ladyinred
0

Caninus fråga

Måste berätta, på lördag får vi hem en snart treårig smaragdboa (hane). Det är lite storlek på djuret med andra ord.

Efter många års övertalning har jag gått med på detta monster. Men jag är fortfarande skeptisk. Vad händer om/när den hugger? Inte mej då, jag kommer aldrig vara i närheten av den, men det är min sambo jag är orolig för. Med det garnityret kan det ju göra omfattande skador.Skrikandes

Wassago
0

Den råkar inte komma ifrån kalmar å heter zune? lol Händer å händer.. kommer att göra jävl***t ont, å bli lite sårigt, kanske får man plocka ut några tänder ur såret, det kan losssna några ibland!

Om det e den jag tänker på e han ganska snäll! Men man bör ju se till att han inte e för nära ansiktet framför allt…

Fireant
0

*ler*

Pain, lot´s of pain..

Ladyinred
0

japp den kommer från kalmar :)

Ladyinred
0

Heter ormen zune???

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp han heter Zune och det är min kompanjon du gör affär med! Å han e ganskaa snäll för att vara en caninus!

Här ser du en bild på honom, gammal visserligen!

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ormen alltså, inte kompanjonen! ;) ja, han e iof snäll han med! lol kan bara säga grattis, du får en kanonorm!!

Lite färskare bild… E Kompanjonen som tagit båda bilderna kanske jag skall nämna även om han å jag blandar å ger emellan oss! Skrattande

Ladyinred
0

ja det är en riktigt vacker orm. Tackar och bockar för bilderna, roligt med kort från det den va liten :)

Håller just nu o provkör burken för fulla muggar så inte värdena svänger och det verkar se bra ut nu…

Wassago
0

Kanon! Ja, han e värd ett gott hem!! Vad du än gör, försök aldrig sticka in handen efter att lampan har släckts på kvällen!! För då smäller det å fort går det! :)

Ladyinred
0

vi har en chondro redan så det beteendet känner man mer än väl till. Man blir väldigt utstuderad om man går in i reptilrummet efter nattens inbrott. Skulle hon bajsa så får det ligga o lukta tills nästa dag, o sen luktar de skunk i hela lägenheten. *urk*

Min sambo har sluppti bli biten hittils, haft henne i tre år tror jag. Själv kommer jag aldrig bli biten av dessa gröna ormar. Jag går inte så nära Tungan ute 

Självklart hanteras inte djuren här hemma mer än nödvändigt kan tilläggas. Så vi kommer inte sitta med zune i knät i soffan varje kväll som Vänner går på tv….

Wassago
0

Har inte tv, så det har jag missat! Bett får man räkna med ibland.. å många tänder har jag grävt ur sår genom åren.. Glad

Då lär vi ju säkert ses på mässan!

Crotalus-Adamanteus
0

Jag blev biten av en Kungsbounge engån på Malmö mässan.

Blev mest snopen över att de gick så fort. Skrattande