Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettmässor-expon-träffar
Läst 2794 ggr
Crotalus-Adamanteus
0

Mässan

Hur många är det här som ska på Mässan på lördag?

AndreasS
0

Jag åker inte till mässan. Min sambo åker bort och jag är hemma med båda grabbarna och hittar på något skoj.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Jag å koffra kommer att varaa där, du skall ju ha din spindel ju Flört

Sandra-L
0

Jag ska dit och har även bord med en vän :)

Jag ska sälja majsormar och hon ska sälja ögonfransgeckos.
Har fullt upp med att försöka fixa bra lådor till mina vuxna ormar, dem är ju ganska noga med reglerna..

Måste införskaffa lite stora frysta råttor till mina boor, samt pellets till mina gnagare. Sen blir det nog inte så mkt mer inköp för min del :)

Littlem
0

Jag ska dit och har bord. Ska bli skoj att fara på mässa igen =)

/ Maya - www.reptilelair.se

Trollhassel
0

Jag ska dit! Hur hittar man från centralen?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
0

Ingen som åker gemon Katrineholm på hemvägen? Kan hjälpa till med bensinpengar i såfall.

Med Vänliga hälsningar

Asa-N
0

Jag och medde ska dit med våra tjejer :O)

Wassago
0

#5-6 har ingen aning åker bara med så hur man hittar från centralen å dit vet jag inte å katrineholm kommer vi inte så nära på vår hemväg tyvärr!

Sandra-L
0

Jag bor typ i solna så jag har inte vägarna förbi katrineholm heller tyvärr!

trollhassel: Kolla in www.sl.se
där kan du planera din resa och det förklaras precis hur du ska åka och gå :)

Trollhassel
0

Tack tack!

Med Vänliga hälsningar

Asa-N
0

#8 ja du är inte den bästa gps:en *hahahaha* Polishögskolan here we come *S*

Wassago
0

#11 Det var Koffras gps!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Asa-N
0

#12 Ja ja om du säger så *S*

Crotalus-Adamanteus
0

Vi får väl ta en I Fokus träff. Nån som fotografera oss och gör en lite artikel om mässan.

Asa-N
0

Ja det skulle vara roligt Skrattande

Kanske vi alla kan försöka träffas i caféet t.ex. kl. 14.00? Jag kan printa ut en lapp med loggan härifrån och lägga synligt på ett bord så kan man kolla runt efter den i caféet. Tror ni det skulle funka?

Crotalus-Adamanteus
0

Ja de är ett bra förslag. Kör på det.

koffra
0

#12 Skyll ifrån dig bara …. Uhmm :D

Vi får väl se vart vi hamnar i år ? I år kanske dom släpper in oss på polishögskolan :D

#14 Låter ju som en kanon idé !

Wassago
0

#17 Var det inte din gps då?? å du som körde?? Skrattande

Tveksam till att släpper in mej på polishögskolan…. Oskyldig

Jag fotar gärna!!! Flört

Crotalus-Adamanteus
0

Ja man får ju tavara på tillfället Guld i mun#17

koffra
0

#18 Njae … nu är vi två mot en :D Eller hur Asa-N ? :D

#19 Absolut !!

koffra
0

#18 Polishögskolan kanske det inte blir , men polishögkvarteret mer troligt ;) Haha

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synd att jag inte kommer till mässan, annars så hade herr Wassago fått sin tröja.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Trollhassel
0

Trevligt med I fokus träff :) I´ll be there!

Med Vänliga hälsningar

Wassago
0

#21 ha ha nu var väl du rolig!!!

#22 tror zickan skall dit.. ni bor väl i samma stad? kolla med henne om inte hon an ta med den?

Crotalus-Adamanteus
0

Då är de ju klart med fotograf då är de bara nån som skriver nått kvar.

Asa-N
0

Jag kommer att ha med mig kameran så här ska dundras ut bilder sedan :o))

Koffra, Wassago har mitt mobilnummer så kommer ni galet så ring som söker vi upp er *hahahaha*

Nu har jag printat ut, i färg, Reptiler iFokus-loggan så den tar jag med mig i morgon. Åh vad det ska bli skojjigt att träffa er alla.

Crotalus-Adamanteus
0

Ja de ska bli kul att träffa alla.

Trollhassel
0

Ja, skitkul!

Med Vänliga hälsningar

AndreasS
0

#24 zickan bor 3 mil utanför Västerås. Om inte annat kan jag skicka den med posten när du fixat adressen och brevlådan.

Wassago
0

Jag tycker om dej Asa_N… IBLAND!!!!!!!Flört

Japp, ser verkligen fram emot att träffa er alla!!

Det ordnar sej alltid Andreas! Vi sitter ju inte i sjön!

Asa-N
0

#30 nu ljög du igen Tungan ute du gillar mig alltid *hahahahaha*

AndreasS
0

#30 Tur är väl det, för jag har ingen båt Flört

#31 Du får se till att få bild på Ingo…

medde
0

#30 Jadå????

Men är ju upptagen numera!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

#32 ja nu är kamerabatteriet laddat o kameran nedstoppad i min rygga så det ska fotas hej vilt i morgon :o))

AndreasS
0

#34 Låter gött.

Wassago
0

#30 Dej gillar jag jämt!! Flört

#31 Det tror du bara! Glad

Ses i morgon allesammanss å kör försiktigt!!!!

AndreasS
0

Alla ni medlemmar som ska till mässan i morgon får ta och ha en riktigt bra dag och som #36 säger kör försiktigt.

Akrafia
0

Kommer mässor ner till skåne (malmö) också?

Asa-N
0

#38 Om jag inte minns helt galet så brukar det varje år vara ett Expo Syd också i Malmö.

Sandra-L
0

Expo syd brukar alltid vara i kristianstad :)

Men det brukar vara en malmö mässa 2 ggr om året också! :)

Akrafia
0

Aha okej :)

Asa-N
0

Så nu är man hemma här sedan ett par timmar :o) Mässan var trevlig men det var ännu trevligare att träffa alla folket härifrån :o) Koffra, Wassago, Trollhassel, Crotalus och några till som jag inte minns nicken på *S* Köpte en del tillbehör och mat till Kludd :o)

AndreasS
0

#42 Hittade koffra och Wassago dit utan din och meddes assistans?

medde
0

# 43 Sitter och skrattar gott just nu:-) Förra gången Koffra och Wassago skulle hit fick jag som ni nu´vet hämta dom vid polishögskolan.  Förvånad

Men denna gång tog dom sig hit utan problem,,,,,,,,, Men …….

Då dom skulle ifrån expo vart det återigen fel Foten i munnen Så fel måste dessa två herrar köra om det dit eller ifrån.

AndreasS
0

#44 Hahaha inte lätt. Åkte alltid den vägen via kungens kurva förr när man skulle till den kungliga huvudstaden med bil. Men sen beror det väl lite på från vilket håll man kommer ifrån. Att köra i Stockholm är som att vara i djungeln.

medde
0

Hur som helst var det enormt kul att få träffa dom alla!

Asa-N
0

Hahaha säg inte att de körde fel när de skulle därifrån!!! FörvånadSkrattande jösses säger jag bara. Det var nog tur att vi hittade dem på vägen dit annars hade de säkert kört fel någonstans de sista 400 metrarna också *hahahaha*

Ja det var jätteroligt idag att få träffa flera stycken härifrån :O)

[kobbeuffe]
0

Jag e nästan ARG att jag inte hade passligt att komma… Fan va kul det vart att vara med er "galningar" där Cool

Asa-N
0

#48 ja du missade något riktigt kul där :o))

Akrafia
0

Önska jag kunnde komma upp dit :(

Asa-N
0

#50 Den var idag så det är försent hur som :O)

Wassago
0

#44 Vill bara påpeka att det återigen var koffra som KÖRDE!!!!! Skrattande

#48 Förstår att du velat möta galningarna!! Men varför ville du inte träffa mej!?!?!? Cool

Ja, var jättekul att träffa er alla!! Synd bara att tiden blev för kort!! Äntligen hemma på friden å nu skall jag sussa!

Å gjorde bara ett endaste impulsköp! En ny spindel! Glad

God natt alla RIF:are!!

Akrafia
0

Aha okej :( :P

AndreasS
0

#52 Börjar undra om herr koffra verkligen har den rosa lappen… Och galningar finns det gott om här på Rif.

Ja men bara ett impulsköp är ju inte så farligt.

koffra
0

#52 Ja det va la tur att inte du körde iaf ;) Haha :D . Sen va det inget gnäll nar jag hittade till O´lareys eller vad det nu hette ;) .

#54 Frågan har dykt upp i mitt huvud ett flertal gånger :D :D

Ja det var en kanontrevlig mässa ! Kul att träffa allt folk , men tyvär så räcker sällan tiden till …

Inga impulsköp denna gången ! Imponerande !!

Jag hade dock bokat 1.1 Elaphe c carinata (stinksnok)

[kobbeuffe]
0

Men det är kanske var lika bra att jag inte kom… Det brukar ha en förmåga att bli dyrt där… Det jag brukar veta att jag SKA köpa kan ligga på ett par hundringar men sen måste man ju ha en impulskassa på ett par tusen till…Cool

Wassago
0

#54 Lappen har han nog, e lokalsinnet som inte funkar! Flört

#55 Var ju jag som visade vägen dit!! Skrattande

Asa-N
0

hahaha ja jösses säger jag bara, hur sjutton hamnade ni på O'Learys??? Det är ju liksom inte alls efter den väg ni borde åkt *hahahaha*

Wassago
0

Behövde en pilsner i Norrköping! Glad

medde
0

#59 Är dom godare där?Flört

Crotalus-Adamanteus
0

Hej alla glad Rifare. De var en helt okay mässa synd bara att de var så lite djur. De var ju mera tillbehör. Köpte ju Wassagos spindel som planerat sen blev de ett impuls köp en Kugspyton Granit Morph

Som sagt de blev en lång dag åkte från KALMAR 05,10 var hemma runt 22,30.

medde
0

#61 Låter bra att ni kom hem tryggt Skrattande

Jättekul att träffas.

koffra
0

#58 O´lareys ligger ju precis vid vägkanten på våran väg hem . Bara att stanna i väggrenen nästan. :D Gött käk va det iaf !

Wassago - Baren i norrköping hittade du … med nöd och näppe iaf ;) . O´lareys får vi nog tacka min pålitliga GPS för :D :D HAHA

medde
0

#63 Men det var väl justt detta jag misstänkte. Tack Koffra för dina avslöjanden. Glad

Wassago
0

Humm!! Vet inte om jag tänker prata med nån av er tre nåt mer på en stund! TystFlört

Hoppas du blir nöjd med spindeln Crotalus!!

Crotalus-Adamanteus
0

Ja den är helt underbar. WassagoGlad

medde
0

"Våran" spindel som flyttade hem till oss igår är också helt underbar!

Wassago!Skrattande

Trollhassel
0

Det var jättetrevligt att träffa er igår!

Min resa från mässan var en katastrof! Som tur var fick mina djur åka bil från mässan till Katrineholm, annars skulle de ha varit stendöda nu. Jag missade först tåget i Sthlm med fem minuter och fick vänta på nästa i en och en halv timme. Trist! Men inte nog med det så fick jag byta i Eskilstuna med nästa tåg och där väntade jag utomhus i drygt två timmar på grund av en försening (lokfel skyller de ofta på) Jag var trött och ville bara hem! Kallt kallt kallt! Jag kom hem med tåget klockan 22.30 till Katrineholm, gick och hämtade hunden hos hundvakten på andra sidan stan, hämtade de nya djuren i en annan del av stan och sen styrde jag kosan hem.

Jag skulle ha varit hemma 17.10 men kom hem 23.30. Det jag inte riktigt begriper är hur jag orkade gå ut och festa i gårkväll.

Jag gjorde ett riktigt fynd igår! Trigoniulus sp. "Fire legged millipedes"! Bilder kommer!

Annars köpte jag 2 änkor, 9 rovskinnbaggar, 3 curly hair, 4 "Amber millipedes", 1 scolopender till mig och hämtade 4 "spanish blue millipedes", 4 gummiålar och grottsyrsor till Daniel.

Med Vänliga hälsningar

Wassago
0

Gott att höra #66 å #67!!

#68, tur du inte tog med vagans ungen då som vi pratade om!! Glad Ser fram emot dina bilder! Glöm inte dom andra djuren du lovade sända bilder på!!

Trollhassel
0

#Jagvisst ja. Jag ska ju skicka bilder på gråsuggorna :)

Med Vänliga hälsningar

koffra
0

#70 Ja gråsuggorna och även iglarna ! :D Störtskönt !

Crotalus-Adamanteus
0

Ja bilder är trevligt. #70 Man är ju nyfiken på att se dem.

Asa-N
0

Verkar som om flera av oss fyndade igår Skrattande Det jag fann mest märkligt var att det skiljde så i pris mellan borden på tillbehören!! Förvånad Som tur var kollade jag runt på alla borden innan jag handlade, de växter jag köpte för tillsammans 100:- kostade på ett annat bort 170:-!! Jösses säger jag bara.

[peter54]
0

Jag kom hem 21.30 trots att jag bara har 11 mil ner, men jag var ju en av föredragshållarna under kvällsarrangemanget så vi kom inte därifrån förrän runt 20.

Det var över 700 besökare (743), otroligt med tanke på att alla reptiler från den tempererade klimatzonen ligger i vintervila nu och att djurutbudet därmed är kraftigt haltande så här års.

Träffade många som jag känner sen tidigare, bland andra Ingo och koffra. Jag känner inte igen några andra från Rif. Däremot känner jag massor av herpare sen tidigare och mötte på säkert 30-40 av dem där. Det är alltid kul att träffa folk som man inte ser skymten av annars under året.