Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1161 ggr
Amoz
0

Klämt svansen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går på gymnasiet, en djurvårdslinje. Vi har bland annat reptiler, för tillfället är det bland annat fyra majsormar varav en idag hade en illa klämd svans, vad ska man göra om en orm klämmer svansen?

Amoz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

Sandra-L
0

Hej!

Ser ganska illa ut, förmodligen kommer den tippen på svansen att lossna efter ett tag..

Ser ut som en blandning av klämd svans och grova ömsproblem just i det området (kanske ömsproblem pga klämskadan, vem vet).

Hur länge har det sett ut sådär?

Amoz
0

Det märktes inte fören idag så det har hänt någon gång under helgen.

Trollhassel
0

Ajajaj, det ser inte bra ut. Jag tor också att tippen kommer trilla av. Problem att ömsa annars?

Ta kraken till farbror doktorn, det skulle jag gjort.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Amoz
0

Ömsningen har hon inte haft några problem med.

Dock är det inte så lätt att få iväg djuren till en vetinär om inte hon som har hand om dom tycker att det är absoslut nödvändigt…

Crotalus-Adamanteus
0

Klar det är nödvändigt för djurets bästa.

Amoz
0

Det är ju dock inte vad hon verkar anse, dessutom brukar vi få rätt korkade svar från de veterinärer hon snackar med… förstår inte vad det är för veterinärer hon har kontakt med.

Trollhassel
0

Det finns jätteduktiga veterinärer som kan mycket om ormar. Det går ju också att ringa och snacka med dem och be om råd.

Med Vänliga hälsningar

Amoz
0

Dock gäller det för alla djuren, jag förstår inte vad det är för veterinärer hon snackar med då till och med jag fattar att vissa av sakerna är helt åt skogen fel.

Trollhassel
0

Hon har nog hittat fel veterinär då. Beklagligt att det finns dåliga veterinärer, men det finns bra också.

Med Vänliga hälsningar

Sandra-L
0

Vart bor ni någonstans då?

Amoz
0

Göteborg

Vad jag vet är det blå stjärnan hon tar kontakt med om det inte är något våra lärare (de som utbildar inom djursjukvård bland annat) kan kolla på själva och reda ut hur farligt det är.

koffra
0

Blå stjärna i göteborg är jätteduktiga på reptiler ! Har vart där själv vid ett par tillfällen . Kanon säger jag bara !

Jag tror inte man kan göra så mycket själv , det är nog bara vetrinären som svara mer exakt på det. Eller dina kompisar som har bra erfarenhet kan ge lite råd.

Amoz
0

Som sagt brukar inte råden därifrån vara de bästa när det gäller något av djuren.
Ingen av mina kompisar är speciellt bra på reptiler.

koffra
0

Jaha , Missuppfattade lite . Men nu när du säger det så ser jag :D

Som sagt så kan jag varmt rekomendera BS i göteborg .

Trollhassel
0

Jag bor ju i Katrineholm så jag har veterinär Lindersson men om det är något speciellt så är det Strömsholm som gäller.

Med Vänliga hälsningar