Vita Fläckar
Sitter och funderar.. min lilla sköldis har börjat få som vad ska man säga.. vita torra fläckar på skalet… o de verkar spricka upp.. han ömsar skin eller vad man ska säga.. har hört skalet kan spricka då dom växer.. men just de med fläckarna.. han har solplats o torrplats o är mycket uppe på den.. men endå.. funderar på vad dessa vita fläckar kan vara.. dom är inte stora..
tack på förhand..

Vatten eller land?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

En bild kanske hade vart på sin platts ? Kan själv inget om sköldpaddor, så av mig kommer inga vettiga svar så jag låter bli ;)

Det är jättesvårt att säga. Jag är ingen expert men det är lättare att gissa sig till vad det kan vara om man får se en bild. Jag kan mest om landisar. Är det en vattensköldis så vågar jag inte knappt gissa.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Kan vara kalkbrist eller svamp men vi måste nog se bilder för att kunna vara säkra :)
Jag tänkte just säga samma sak som sandra sa - kalkbrist, det är det första man tänker på när man hör såna symtom. Om fläckarna är mjuka kan det vara svamp också.

de är en vatten sköldpadda.. en gulbukad… fläckarna är inte mjuka utan mer bara vita fläckar.. även undersidan är lite små vit.. kalk ger jag han extra.. har köpt de hos djuraffären.. ska försöka hinna ta ett foto på de till i morgon..
Vad är det för kalk du ger? Vissa saker är bra, andra är dåliga.
Och fläckarna kan ju vara vad som helst så bild skulle vara bra ja 
_No way! Yes way!