Terraium
Söker ett terraium på ungefär minst 140 och inte för högt eller brett..söker massa inredning också. den ska vara lämplig till majsormar. skicka bilder och priser på vad ni har
Vore tacksam om ni fanns inom skåne ( har ingen bil)
MVH Sofia
Hornbach har billiga terrarium :) köpte mitt på 100x50x40 för ca 850kr. Dom har flera olika mått, och givetvis blir det billigare ju längre ner man kommer i strl :)
okej tack så mycket :)

Kan bara hålla med #1 ! Hornbach är suveränt billiga och relativt bra kvalite ! Dock inte så stort urval om man vill ha utöver standardmått.
Jag hade dock letat begagnat ! bla här på RIF som du gör nu och även på repti.net kan man göra fynd ! Blocket.se kan vara lurigt iblant men även där finns det riktiga klipp .
Mvh Jonny
#1 Bra tips, måste kolla upp! Funderar nämligen lite smått på en skäggagam. Men de ska ju ha rätt så stort utrymme så det är inte billigt med terrarium.
Finns det någon svensk hemsida för Hornbach? Hittar bara på tyska vilket jag inte förstår ett jota av.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#4 Det största dom har är 120 tror jag!
#5 http://www.hornbach.se/home/se/html/fs_root.phtml
Hmm, 120 är väl precis vad en skäggis behöver?
#7 120 är enligt Jordbruksverkets regler.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#8 ok, då vet jag, tack ^^
Ringde och kollade :)
Nu kollade jag på Hornbach och fick följande priser:
40x25x30 = 285kr
50x30x40 = 385kr
60x30x40 = 485kr
80x40x50 = 785kr
100x40x50 = 845kr
120x50x60 = 1370kr
Så det blir nog en tur dit tror jag :) för min del alltså
Det var ju jättebra priser, nåt att hålla i tanken nu när jag fyller 24 snart :P
Tyckte priserna va lite väl dyra (kommer aldrig hittar terrarium) 
#12 Du kan ju alltid bygga eget.
ja jag vet..men vad kostar glas ungefär?
det blir inte mycket billigare när man måste köpa glidlister o glas o trä o grejer….
aha okej, men jag vill hitta något billigt så 

#16 Kolla på blocket och på repti. Där bode du hitta nått billigt 
tyvär är ju terrariehobbyn rätt dyr att starta upp, man behöver värmemattor, belysning, hygrometer/termometer, timer, termostat mm.
när det är på plats är de billigt i drift…
Man ska hålla sig till spindlar egentligen, billiga i drift och lättskötta ;)

Ja, jag håller med dig! Ormar är bra reptiler. Om man inte måste ha reptil så är ett hett tips spindlar eller tusenfotingar.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#19 och väldigt vackra de får man inte glömma.
Vet någon av någon i norrbotten/västerbotten som är bra och billig på att antingen sälja eller bygga terrarier? Hade behövt ett större till min lilla majsis.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
#23 Grattis till ditt nya terrarium och grattis till ett riktigt bra kap.

Grattis till ett snyggt terrarium !
ah, ja det var ju som hittat :9 De va majs du skulle ha va?
Jag har ett hörnterrarium , men det är ganska högt & inte så brett.
#26 ja jag skulle ha majsormar där men har dom i en mindre terrarium just nu eftersom denna va lite för stor för dom :)
Tack alla:)
Är väldigt nöjd :) (bra pris, 300kr)