Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 4679 ggr
Luddesmatte
0

Leguan förfrågan!

Jag har ingen leguan men drömmen om att ha en finns. Jag har alltid varit helt kär i varaner och en leguan är det närmaste en varan man kan komma i husdjur. Jag funderar på att någon gång skaffa mig en redan handtam, vuxen leguan. Eftersom jag är nybörjare är en vuxen leguan för mig smidigare än en unge som inte är handtam.

Har läst flertalet sajter om leguaner men alla säger olika så nu vänder jag mig till er.

Någon som vet en bra sida där jag kan läsa rättfärdig fakta om leguaner dvs vad dem ska äta? hur deras boendemiljö ska se ut osv.

Sen undrar jag ifall det finns någon här inne med erfarenhet av leguaner? Någon som kan besvara frågorna nedan:

Hur mycket kostar en leguan månadsmässigt i matväg?

Hur fungerar dem med andra djur?

Ladyinred
0

du vet om att det finns massor med olika sorters varaner i fångenskap va? låter som du vill ha leguan för det e det närmaste du kan komma.

ronia
0

Leguaner kostar en del när det kommer till maten, det ska vara färsk sallad och frukt, inget himla djupfryst eller pellets från djuraffärer.

Min leguan går ihop med alla mina andra djur, men jag kan bara tala för min, vet ju inget om andras leguaner.

Det kostar mycket även med all värme och fukt som dom behöver, min elräkning är enorm Förvånad

Men jag skulle aldrig vilja vara utan honom!

Luddesmatte
0

#1 Jag älskar reptiler och gärna stora ödlor, har alltid varit en reptilmänniska. Varaner är en favorit men en sådan kan man inte ha hemma oavsett om det finns personer som väljer det men jag skulle inte vilja ha en 3 meter lång varan hemma på 100kg så leguan får duga. Har hållt på ganska mycket med en väns leguan och nu känner jag att jag vill ha en egen men vill gärna veta så mycket som möjligt innan dess så jag vet med säkerhet.